تویله؛ کمین‌گذاری و تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی بسوی کولبران

نیروهای هنگ‌مرزی اقدام به کمین‌گذاری و تیراندازی بسوی شمار زیادی از کولبران کرده و چند تن را زخمی کردند.

به گزارش کولبرنیوز، ظهر روز شنبه ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۲، شمار زیادی از کولبران در نوار مرزی میان شهر تویله در اقلیم کوردستان و روژهلات کوردستان تا پاسی از شب در کمین نیروهای هنگ‌مرزی گرفتار آمدند. بر اساس این گزارش، نیروهای نظامی اقدام به تیراندازی و پرتاب سنگ بسوی این کولبران کرده و چند تن از آنان را نیز از ناحیه سر و دست مجروح کرده است.
از هویت کولبران زخمی تا لحظه تنظیم این گزارش اطلاع دقیق حاصل نشده است.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبر نیوز در سال ٢٠٢٣ میلادی، جمعاً ٢٩٩ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۳۲ کولبر معادل (%۱۱) کشته و ٢۶۷ کولبر معادل (%۸۹) نیز زخمی شده‌اند. از مجموع ٢٩٩ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ٢۶١ مورد معادل (%٨٧) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است. هم‌چنین از مجموع ۲۹۹ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند، تعداد ۳۰ نفر از آن‌ها کودک زیر ١٨ سال می‌باشند.

کولبرنیوز

Next Post

اشنویه؛ بازداشت چهار شهروند از سوی اداره اطلاعات سپاه

س مارس 19 , 2024
چهار شهروند اهل اشنویه، توسط اداره اطلاعات سپاه در این شهر بازداشت شدند. به گزارش کولبرنیوز، روز یکشنبه ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۲، چهار شهروند اهل اشنویه با هویت «رحیم سلامت»، «امیر رحمانی»، «شهرام شاهی» و «فخرالدین احمدی» توسط نیروهای اداره اطلاعات سپاه در این شهر بازداشت شدند.تا لحظه تنظیم این گزارش، […]
photo 2024 03 19 11 47 51

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی