تهران؛ گزارشی از آخرین وضعیت مازیار سیدنژاد در زندان اوین

مازیار سیدنژاد، فعال کارگری دوران محکومیت خود را در زندان اوین سپری می‌کند. این فعال کارگری در اواخر اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲، جهت تحمل محکومیت دو سال حبس خود، راهی این زندان شد.

photo 2023 10 24 12 24 09

به گزارش کولبرنیوز به نقل از هرانا، مازیار سیدنژاد، فعال کارگری دوران محکومیت خود را در زندان اوین سپری می‌کند. این فعال کارگری در اواخر اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲، جهت تحمل محکومیت دو سال حبس خود، راهی این زندان شد. بر اساس این گزارش مازیار سیدنژاد از بیماری قلبی رنج می‌برد. وی پس از گذشت حدود دو ماه نهایتاً در تاریخ ۲۲ مهرماه، جهت انجام آزمایشات و معاینات به بیمارستان طالقانی منتقل شد. اخیراً جواب آزمایشات وی اعلام شده که نیاز به درمان تخصصی دارد. علی‌رغم درخواست‌های مکرر این فعال کارگری برای مرخصی درمانی، مسئولین مربوطه تاکنون با اعزام وی مخالفت کرده‌اند.

مازیار سیدنژاد، در تاریخ ۱۷ خردادماه ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود در تهران دستگیر و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه، موسوم به بند دو الف زندان اوین منتقل شد. وی نهایتاً در تاریخ ۲۵ مردادماه ١۴٠٠ با تودیع قرار وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.
این فعال کارگری، از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی از بابت اتهام «عضویت در گروه‌های کمونیستی» به ۲ سال حبس تعزیری و از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» به ۱ سال حبس تعزیری و به عنوان مجازات تکمیلی به دو سال ممنوعیت خروج از کشور، ممنوعیت عضویت در احزاب و گروه‌های سیاسی و ممنوعیت فعالیت در شبکه‌های اجتماعی محکوم شده است. با اعمال ماده ١٣۴ قانون مجازات اسلامی ۲ سال حبس تعزیری برای او قابل اجرا خواهد بود.
با احتساب محکومیت قبلی ۳ ساله وی در اهواز، او به ۵ سال حبس تعریزی محکوم شده است.
آقای سیدنژاد، در اردیبهشت‌ماه سال جاری در آستانه روز جهانی کارگر، جهت اجرای دو سال حبس خود راهی زندان اوین و سپس به بند ۶ این زندان منتقل شد.

Next Post

کشتە شدن یک کولبر در مرز بانە

س اکتبر 24 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it یک کولبر با هویت “محسن کانی برد” در منطقە مرزی “کیلە” بانە، بر اثر تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی جانش را از دست داد. بە گزارش کولبرنیوز، امروز سەشنبە ٢ آبان‌ماه ١٤٠٢، یک کولبر با هویت “محسن کانی برد”، حدودا ٣٥ […]
photo 2023 10 24 17 31 18
Telegram Channel