تهران؛ نگرانی از وخیم‌تر شدن وضعیت سلامت رضا اقدسی، فعال کارگری

وخامت شرایط جسمانی رضا اقدسی، فعال کارگری و خودداری مسئولین زندان از صدور حکم عدم تحمل کیفر، نگرانی‌ها در مورد وضعیت وی را افزایش دادە است.

photo 2024 02 22 13 07 04

بە گزارش کولبرنیوز، وخامت شرایط جسمانی رضا اقدسی، فعال کارگری محبوس در زندان اوین و ممانعت مسئولین زندان از اعزام وی بە پزشکی قانونی و صدور حکم عدم تحمل کیفر، نگرانی‌ها در مورد وضعیت این فعال کارگری را افزایش دادە است.
رضا اقدسی، در حال حاضر علیرغم ابتلا بە ناشنوایی کامل ناشی از مصدومیت در جنگ ایران و عراق، با حملات عصبی و درد شدید در پاها نیز مواجە است. بە گفتە پزشک متخصص این فعال کارگری، دور نگە داشتن وی از محیط و عوامل استرس‌زا، برای جلوگیری از تشدید این عوارض ضروری است.
همین امر موجب نگرانی بیشتر خانوادە وی شدە کە شرایط نامساعد زندان و نگرانی در مورد سلامت فرزندان خود کە آنها نیز بە بیماری‌های حاد دچار هستند، باعث وخیم تر شدن سلامت وی و بروز حملات عصبی شود.
روز دوشنبه ششم آذرماه، بر اساس حکمی که توسط شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری صادر و به همسر فعال کارگری رضا اقدسی ابلاغ شد، آقای اقدسی از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» به هشت ماه حبس تعزیزی و از بابت اتهام «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور» به سه سال و هفت ماه حبس با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم شد.
روز سه‌شنبه نهم آبان‌ماه ۱۴۰۲، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات فعال کارگری رضا اقدسی برگزار شد. در جریان این جلسه که در دادگاه انقلاب تهران برگزار شد، رضا اقدسی از بابت اتهامات «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی، فعالیت تبلیغی علیه نظام، حضور در تجمعات غیرقانونی و عضویت در گروه ها و دستجات مخالف نظام» به دفاع از خود پرداخت.
آقای اقدسی بدون دسترسی به وکیل در این دادگاه شرکت کردە و پس از اتمام این جلسه به بند ۴ زندان اوین منتقل شد.
در تاریخ دوم آبان‌ماه ۱۴۰۲، رضا اقدسی، کارگر اخراجی ایران خودرو پس از حضور در شعبه سوم دادسرای اوین بازداشت و به قرنطینه زندان اوین منتقل شده بود. آقای اقدسی در اواسط مهرماه به این شعبه احضار شده بود. منزل شخصی ایشان نیز پیشتر در جریان اعتراضات سراسری سال گذشته مورد تفتیش نیروهای امنیتی قرار گرفت و ماموران شماری از لوازم شخصی وی و خانواده را ضبط کردند.

Next Post

نوسود؛ زخمی شدن یک کولبر با شلیک مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی

پ فوریه 22 , 2024
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it یک کولبر ساکن جوانرود، با شلیک مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در مرز نوسود بە شدت مجروح شد. بە گزارش کولبرنیوز، در تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی رژیم به سمت کولبران در مرز نوسود، سه کولبر اهل جوانرود به شدت زخمی شدند و حال […]
photo 2024 02 22 14 31 53
Telegram Channel