تهران‌؛ محکومیت سپیده قلیان به یک سال و سه ماه حبس

سپیده قلیان، فعال کارگری محبوس در زندان اوین، توسط شعبه ۱۲۰۷ دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی کچویی تهران به یک سال و سه ماه حبس تعزیری محکوم شد.

telegram cloud photo size 4 6023576862980160255 y

به گزارش کولبرنیوز سپیده قلیان، فعال کارگری محبوس در زندان اوین، توسط شعبه ۱۲۰۷ دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی کچویی تهران به یک سال و سه ماه حبس تعزیری محکوم شد. بر اساس حکم صادره، سپیده قلیان توسط شعبه ۱۲۰۷ دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی کچویی تهران به ریاست قاضی شمس‌الدین جلیلی پیران از بابت «کشف حجاب و فراهم آوردن موحبات فساد و فحشا و اصرار وی بر ارتکاب جرم موصوف در جلسات دادگاه» به یک سال و سه ماه حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم شد.

روز سه‌شنبه ۳۱ مردادماه ۱۴۰۲، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات سپیده قلیان، فعال مدنی محبوس در زندان اوین برگزار شد.

این جلسه که به شکایت آمنه سادات ذبیح‌پور، بازجو-خبرنگار صدا و سیما علیه سپیده قلیان گشوده شده بود، در شعبه ۱۲۰۷ کیفری دو مجتمع قضایی شهید کچویی تهران‌ با حضور این بازجو-خبرنگار برگزار شد.

به گفته مهدی قلیان، برادر سپیده قلیان، به دلیل نپذیرفتن حجاب اجباری دادگاه توسط خانم قلیان، این جلسه که قرار بود بصورت علنی برگزار شود، به طور غیر علنی برگزار گردید.

آقای قلیان همچنین یادآوری کرد: «در فاصله بین دادگاه قبلی تا امروز و به دلیل نامشخص، قاضی جلسه قبل دادگاه که خانم ذبیح‌پور را ملزم به حضور در دادگاه کرده بود تغییر کرده و رسیدگی به پرونده، به قاضی جدیدی محول شده بود.»

مهدی قلیان همچنین تاکید کرد که این بازجو-خبرنگار از همان بدو ورود به جلسه دادگاه با طرح اتهاماتی از قبیل «جاسوسی» و «اغتشاش‌گری»، به تهدید خواهرش ادامه داده اما مقابل پرسش وکیل‌های سپیده قلیان در رابطه با مجوز ساخت مستند «طراحی سوخته»، پاسخی نداشته است.

در مردادماه سال جاری جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات سپیده قلیان در مجتمع قضایی شهید کچویی تهران برگزار شده بود.

خانم قلیان در تاریخ ٢٨ تیرماه، درخصوص شکایت آمنه سادات ذبیح‌پور احمدی، بازجوخبرنگار صدا و سیمای جمهوری اسلامی از بابت اتهام «تشویش اذهان عمومی از طریق نشر اکاذیب در فضای مجازی» و اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی در فضای مجازی» به شعبه ۱۲۰۷ کیفری دو مجتمع قضایی کچویی تهران احضار شده بود.

سپیده قلیان پیش‌تر در تاریخ ۲۴ اسفند ۱۴۰۱، ساعاتی پس از آزادی از زندان اوین، در مسیر برگشت به خانه توسط نیروهای امنیتی به اتهام سردادن شعار علیه خامنه‌ای در شهر قم بازداشت شد. نیروهای امنیتی ابتدا او را به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل کرده و نهایتاً این فعال مدنی و حقوق کارگران در تاریخ ۲۸ اسفند ۱۴۰۱، به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

Next Post

سقز؛ محکومیت میلاد فاضل‌پور به حبس

ش سپتامبر 2 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it میلاد فاضل‌پور، شهروند اهل شهر سقز توسط دادگاه انقلاب این شهر به یکسال حبس تعلیقی محکوم شد. به گزارش کولبرنیوز میلاد فاضل‌پور، شهروند اهل شهر سقز توسط دادگاه انقلاب این شهر به یکسال حبس تعلیقی محکوم شد. بر اساس این […]
telegram cloud photo size 4 6026265813155167217 y
Telegram Channel