تهران؛ محکومیت آرش صادقی به ۴ سال و ۳ ماه حبس

حکم چهار سال و سه ماه حبس آرش صادقی، زندانی سیاسی سابق و از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران عیناً تایید شد. با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی سه سال و هفت ماه حبس برای او قابل اجرا خواهد بود.

telegram cloud photo size 4 5776153160086305806 y

به گزارش کولبرنیوز به نقل از هرانا، حکم چهار سال و سه ماه حبس آرش صادقی، زندانی سیاسی سابق و از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران عیناً تایید شد. با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی سه سال و هفت ماه حبس برای او قابل اجرا خواهد بود. بر اساس حکمی که توسط شعبه سی و شش دادگاه تجدیدنظر استان تهران صادر شده است، آقای صادقی از بابت اتهام «اجتماع و تبانی» به سه سال و هفت ماه حبس و در خصوص اتهام  «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به هشت ماه حبس محکوم شده است.

با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی سه سال و هفت ماه حبس حبس برای او قابل اجرا خواهد بود.

این زندانی سیاسی سابق، اوایل بهمن‌ماه ۱۴۰۱، توسط شعبه بیست و شش دادگاه انقلاب تهران به پنج سال و هشت ماه حبس و مجازات‌های تکمیلی محکوم شد.

آرش صادقی که پیش از این نیز به واسطه فعالیت‌های خود سابقه بازداشت و محکومیت دارد، روز چهارشنبه ۲۰ مهرماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و سپس به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. او نهایتاً روز شنبه یکم بهمن‌ماه ۱۴۰۱، با تودیع قرار وثیقه از زندان آزاد شد.

اواخر آذرماه سال ۱۴۰۱، آرش صادقی از زندان تهران بزرگ به دادسرای اوین و پس از یک ساعت بازجویی به بند چهار زندان اوین منتقل شد. وی روز سه‌شنبه ۲۹ آذرماه ۱۴۰۱، به دلیل اجبار به پوشیدن لباس زندان و استفاده از دستبند و پابند در زمان انتقال، از حضور در جلسه دادگاه امتناع کرد.

کولبرنیوز

Next Post

سرباز؛ کشته و زخمی شدن دو سوختبر بلوچ در پی تصادف خودرو

ج سپتامبر 15 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it پنج‌شنبه ۲۳ شهریورماه ۱۴۰۲، تصادف یک دستگاه خودرو سوختبر در محور شهرستان سرباز، منجر به کشته شدن یک سوختبر بلوچ و زخمی شدن یک تن دیگر شد. به گزارش کولبر نیوز، به نقل از حال‌وش، ‌پنج‌شنبه ۲۳ شهریورماه […]
photo 2023 09 15 12 26 40

You May Like