تمدید قرار بازداشت رضا شهابی برای سومین بار

قرار بازداشت رضا شهابی یک‌ماه دیگر توسط بازپرسی شعبه دوم‌ دادسرای زندان اوین برای سومین بار تمدید گردید.

photo 2022 07 15 15 51 03

بە گزارش سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، رضا شهابی از اعضای هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد که در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ۱٤٠١ با هجوم ماموران اطلاعات به منزلش بازداشت شده و در حال حاضر مدت دو ماه است که در بند انفرادی زندان اوین بازداشت می‌باشد، روز چهارشنبه ۲۲ تیرماه قرار بازداشت وی یک‌ماه دیگر تمدید شد و برای سومین ماه هم باید دوران بازداشت خود را در انفرادی در حالی باید بگذراند که امروز سی ویکمین روز اعتصاب غذایش را پشت سر می‌گذارد. رضا شهابی در اعتراض به پرونده‌سازی و فشارهای بازجو و بازجویی‌های طولانی و متعدد دست به اعتصاب غذا زده است.

حسن سعیدی یکی دیگر از اعضای شناخته شده سندیکای کارگران شرکت واحد که در همین پرونده در تاریخ ۲۸ اردیبهشت‌ماه توسط ماموران اطلاعات در محل اقامتش دستگیر شده هفته آینده دو ماه قرار بازداشتش پایان می‌یابد و این فعال سندیکایی هم در اعتراض به پرونده سازی‌ها و بازجویی‌های متعدد و تمدید قرار بازداشتش از یک ماه به دو ماه دست به اعتصاب غذا زده و امروز ۲۲ تیرماه بیست‌و‌دومین روز اعتصاب غذا را پشت سر می‌گذارد.

با توجه به وخامت حال آقای شهابی و سعیدی در اثر اعتصاب غذای طولانی تمدید قرار بازداشت به مدت یک‌ماه دیگر می‌تواند خطرات جدی جانی برای این دو فعال سندیکایی داشته باشد.

علی‌رغم درخواست اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد و پنج سندیکای فرانسوی برای پایان دادن به اعتصاب غذای این دوکارگر زندانی، شهابی و سعیدی به دلیل فشارهای بازجویی و تمدید غیرقانونی قرار بازداشت‌شان اعلام کردند تا رسیدگی به خواسته‌هایشان به اعتصاب غذای‌شان ادامه خواهند داد.

کولبرنیوز

Next Post

گزارشی از وضعیت هوتگ‌ها و آمار مرگ و میر کودکان غرق شده در آن

ج جولای 15 , 2022
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it از ابتدای فروردین ماه ۱٤٠١ تاکنون دستکم ۸ کودک و دو شهروند که یکی از آنها تبعه اهل بنگلادش بوده، در هوتگ (گودال آب) در دو شهرستان چابهار و دشتیاری غرق شده و جان خود را از دست […]
1 102 1024x512 1

You May Like