تداوم بازداشت کیوان مهتدی در بند عمومی زندان اوین

کیوان مهتدی، فعال کارگری بازداشتی پس از گذشت ۱۲۸ روز از زمان دستگیری هم‌چنان در بند عمومی زندان اوین در بلاتکلیفی به‌سر می‌برد.

photo 2022 09 13 14 52 51 1

به گزارش کولبر نیوز به نقل از صفحه توییتر خانم آنیشا اسداللهی، کیوان مهتدی، مترجم و فعال کارگری پس از گذشت ۱۲۸ روز از زمان دستگیری، هم‌چنان در بند عمومی زندان اوین در بازداشت و بلاتکلیفی به‌سر می‌برد. مسئولین زندان به او اعلام کرده‌اند که قرار بازداشت او مجدداً تمدید شده است و فعلاً قرار وثیقه برای او صادر نمی‌شود.
کیوان مهتدی یک ماه پیش پس از حدود سه ماه بازداشت در بند امنیتی ۲۰۹ زندان اوین به بند ۴ این زندان منتقل شد.

کیوان مهتدی و همسر ایشان آنیشا اسداللهی در تاریخ ۱۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت و سپس به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شدند.

در نهایت روز شنبه ۲۹ مردادماه ۱٤٠١ آنیشا اسداللهی پس از پس از گذشت بیش از صد روز بازداشت با تودیع قرار وثیقه ۲ میلیارد تومانی موقتاً و تا زمان پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

photo 2022 09 13 15 02 44

کیوان مهتدی و آنیشا اسداللهی پیشتر نیز به واسطه فعالیت‌های کارگری سابقه بازداشت و محکومیت داشته‌اند. آنیشا اسداللهی، در تاریخ ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸ همزمان با روز جهانی کارگر، در تجمعی که به همین مناسبت برگزار شده بود به همراه تعداد زیادی از فعالان کارگری بازداشت و به زندان منتقل شد. او نهایتاً توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، از بابت اتهام “اخلال در نظم عمومی” به یک سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده و مدت ۶ ماه از دوران محکومیت وی نیز به حالت تعلیق درآمد. او در تاریخ ۱۴ دی‌ماه ۱۳۹۸ پس از احضار به شعبه اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و در تاریخ ۱ بهمن‌ماه همان سال از زندان اوین آزاد شد.

Next Post

وضعیت نگران کننده بهنام موسیوند در چهاردهمین روز اعتصاب غذا+ویدیو

س سپتامبر 13 , 2022
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it خواهر بهنام موسیوند، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی‌شهر کرج،در چهاردهمین روز اعتصاب غذای این زندانی سیاسی، با انتشار مطلبی در توییتر از تداوم اعتصاب غذا و احتمال به کُما رفتن بهنام موسیوند خبر داد. به گزارش کولبر نیوز، امروز […]
photo 2022 09 13 19 07 47
Telegram Channel