تایید حکم شش سال حبس از سوی دادگاه تجدید نظر برای رضا شهابی و حسن سعیدی

رضا شهابی و حسن سعیدی از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در دادگاه تجدید نظر هر کدام به ۶ سال حبس تعزیری، دو سال تبعید و محرومیت‌های اجتماعی محکوم شدند.

photo 2023 01 12 15 10 12

به گزارش کولبر نیوز به نقل از سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، رضا شهابی و حسن سعیدی از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در دادگاه تجدید نظر هر کدام به ۶ سال (۵ سال اجرایی) حبس تعزیری، دو سال تبعید و ممنوعیت عضویت در احزاب، تشکلات و ممنوعیت فعالیت در شبکه‌های اجتماعی محکوم شدند.

بر اساس این گزارش روز یک‌شنبه اول آبان‌ماه ١۴٠١، آقای حسین تاج وکیل مدافع رضا شهابی و حسن سعیدی اعلام کرد که «علیرغم نقص در پرونده و ایرادهای گزارش نهاد امنیتی» شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران این دو فعال کارگری را با اتهام «فعالیت‌های تبلیغی علیه نظام و اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم عليه امنیت کشور» هر کدام به ۶ سال حبس تعزیری (۵ سال اجرایی) محکوم کرد. در حکم صادره مجازات تکمیلی مبنی بر ممنوعیت خروج از کشور و عضویت در احزاب و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و منع از اقامت در تهران و استان‌های مجاور به مدت دو سال تعیین شده بود.

رضا شهابی از ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ بدنبال سناریوسازی اخیر وزارت اطلاعات و بدون ارتکاب هیچ‌گونه جرمی، تنها بدلیل فعالیت‌های علنی و مشروع کارگری و سندیکایی، بازداشت شد. او هفته‌ها بطور بی‌وقفه تحت بازجویی‌های شدید قرار داشت که منجر گردید ایشان در اعتراض به این وضعیت به مدت ۴۲ روز در اعتصاب غذا باشد.
لازم به ذکر است که رضا شهابی پیش از بازداشت به دلیل مشکلات کلیوی چندین عمل جراحی انجام داده و باید بطور مرتب تحت نظر پزشک برای ادامه درمان باشد. این فعال کارگری بازداشتی، طی مدت زمان بازداشت به دلیل اعتصاب غذای پیشین خود، دچار کاهش وزن شدید و ضعف جسمانی شده است.
در تاریخ ۲۲ خردادماه، قرار بازداشت این فعال کارگری به مدت یک ماه دیگر تمدید شد. در تاریخ ۲۲ تیرماه ۱۴۰۱، قرار بازداشت رضا شهابی، برای سومین ماه توسط شعبه دوم‌ بازپرسی دادسرای اوین به ریاست قاضی محمود حاج مرادی، تمدید شد.

حسن سعیدی، در تاریخ ۲۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت شد. ماموران پس از بازداشت او ضمن تفتیش منزل تلفن همراه وی و سایر اعضای خانواده را ضبط کرده و با خود بردند.
جلسه آخرین دفاع این فعال کارگری روز دوشنبه ۷ شهریورماه، در دادسرای اوین برگزار شده بود.

رضا شهابی و حسن سعیدی دو فعال کارگری و از اعضای هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت اتوبوسرانی تهران هستند. آنها پیش از این نیز به واسطه فعالیت‌های صنفی و کارگری خود سابقه بازداشت و محکومیت داشته است.

کولبرنیوز

Next Post

کشته و زخمی شدن دو سوختبر در محور راسک به پیشن

پ ژانویه 12 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it دو سوختبر بلوچ در پی تعقیب و گریز نیروهای نظامی در محور راسک به پیشن کشته و زخمی شدند. به گزارش کولبر نیوز امروز پنجشنبه ۲۲ دی‌ماه ۱۴۰۱، بر اثر واژگونی یک دستگاه خودروی سوختبر در حین تعقیب […]

You May Like