بی‌‏خبری از وضعیت فعالین کارگری بازداشت شدە شهر بانە

دوازدە روز بی‌‏خبری از وضعیت شش فعال کارگری اهل شهرستان بانە کە در اطلاعات سپاە سنندج در بازداشت هستند.

photo 2022 05 06 16 02 36 copy 1

براساس گزارشی کە امروز شنبە ١٧ اردیبهشت‏ ماە بە کولبر نیوز رسیدە است، خانوادەهای شش فعال کارگری بازداشتی بانە بعد از گذشت بیش از ١٢ روز از بازداشت این فعالین و از زمان انتقالشان بە ادارە اطلاعات سپاە سنندج، خبری از سرنوشتشان ندارند.

نیروهای اطلاعاتی و امنیتی بانە، روز سەشنبە ٦ اردیبهشت‏ماە ١٤٠١ در آستانه اول ماه مه روز جهانی کارگر هشت تن از فعالین کارگری و اجتماعی شهر بانه با نام‌های سعید محمدی، حسن عزتی، نیشتمان رحمتی، پروین عبدالله‌‌پناه، رحمان (عمر) سلیمانی، افشین رشیدی، فواد فاروقی و فاتح مجیدی را بدون حکم قضایی بازداشت و بە بازداشتگاە ادارە اطلاعات منتقل کردند.
از این هشت نفر نیشتمان رحمتی همسر سعید محمدی همان روز پس از چند ساعت بازوجویی آزاد شد و روز بعد نیز فعال کارگری “حسن عزتی” عضو هیات مدیره انجمن صنفی کارگران ساختمانی بانه پس از یک روز بازجویی و بازداشت توسط نهادهای امنیتی بانه آزاد شد.
شش فعال کارگری دیگر به نام‌های پروین عبدالله‌‌پناه از فعالین مدنی و فعال در حوزه حقوق زنان (همسر حسن عزتی)، رحمان(عمر) سلیمانی ۵۸ ساله فعال کارگری و از زندانیان سیاسی سابق، سعید محمدی ۴۱ ساله فعال کارگری و از زندانیان سیاسی سابق، افشین رشیدی کارگر و از فعالین مدنی بانە، فواد فاروقی زندانی سیاسی سابق و از فعالین و چهره‌های خوشنام شهر بانه و فاتح مجیدی ۶۴ ساله و از معلمین اخراجی اداره آموزش و پرورش که پیشتر نیز ۸ سال در زندان رجایی شهر کرج محبوس بوده به بازداشتگاه اطلاعات سپاه در سنندج منتقل شده‌اند.

بر اساس گزارش رسیده خانواده این شش فعال کارگری و مدنی بیش از دوازدە روز است که خبری از وضعیت این فعالین ندارند و این بی‌خبری و عدم اطلاع از سرنوشت این فعالین نیز موجی از نگرانی و ترس را برای این خانواده‌ها درست کرده است.

کولبرنیوز

Next Post

جستجو برای یافتن دو کولبر مفقود شده در خاک ترکیه ادامه دارد + ویدیو

ی مه 8 , 2022
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it تلاش نیروهای هلال احمر ترکیه برای یافتن دو کولبر مفقود شده تا این لحظه همچنان ادامه دارد. طبق اخبار رسیده به کولبر نیوز امروز یکشنبه 18 اردیبهشت‌ماه نیروهای هلال احمر ترکیه برای یافتن دو کولبر با نام‌های “اسعد […]
کولبر مفقود شده

You May Like