بیانیه کارگران غیر رسمی وزارت نفت (ارکان ثالث)

بیانیه کارگران غیر رسمی وزارت نفت (ارکان ثالث)

کارگران غیر رسمی وزارت نفت ارکان ثالث

با خبر شدیم جمعی از همکاران علیرغم تجارب ۴۴ ساله در عمل‌کرد و پاسخ‌های از پیش تعیین شده و هدفمند نظام، همچنان سیاست شکست‌خورده رایزنی‌های پشت درهای بسته با مجلس و دولت را در پیش گرفته و روز چهارم بهمن‌ماه به مقابل مجلس رفتند. اینبار نیز هم‌چون همیشه سرشان به سنگ خورد و جز توهین و اهانت چیزی نصیب‌شان نشد. ما کارگران غیر رسمی نفت همین‌جا اعلام می‌نماییم، عمل‌کردهای این چنینی و از روی استیصال که خواست دستگاه فاسد بوده، نگاه تبعیض‌آمیز و استثمار بیشتر جامعه کارگری را موجب می‌گردد، به هیچ وجه پذیرفتنی نبوده و دیگر اجازه نمی‌دهیم با وعده‌های پوچ و عوام‌فریبانه معیشت و جایگاه کارگری را به بازی بگیرند. صدا ما صدای جامعه است و “فقط کف خیابون بدست میاد حقمون.”
ما تاکید می‌کنیم هیچ نماینده‌ای با عناوین فعلی که در نشست‌های تکراری و بدون نتیجه با نمایندگان مجلس و دولت دیدار می‌کنند را به رسمیت نشناخته و تایید نمی‌کنیم و در وقت مشخص نمایندگان خود را تعیین و معرفی خواهیم نمود. بعلاوه لازم است متذکر شویم که ما و همه مردمی که بیش از چهار ماه است در اعتراض هستند. دردهای مشترکی داریم و شعار زن، زندگی، آزادی شعار اتحاد همه ما مردم است. ما از فقر و بی‌تامینی و شرایط برده‌وار کاری و زیر پا گذاشته شدن هر روزه حرمت انسان‌ها به ستوه آماده‌ایم. به سرکوب‌ها، بازداشت‌ها و اعدام‌ها اعتراض داریم. در برابر این شرایط راهی جز اعتصابات سراسری و بلند کردن صدای اعتراض‌مان در مقابل ما قرار ندارد. باید به این وضعیت بردگی و سرکوبگری‌ها پایان داده شود.
از این رو ضمن تجدید پیمان با خیزش انقلابی-مردمی «زن، زندگی، آزادی» در تایید بیانیه سوم بهمن‌ماه شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی وزارت نفت، اعلام می‌داریم که: جنبش اعتراضی کارگران غیر رسمی وزارت نفت (ارکان ثالث)، جهت دستیابی به حق و حقوق و مطالبات صنفی-اجتماعی خود معطل و در انتظار تغییر رویکرد و لطف و مرحمتی از سوی این جناح و آن جناح حکومتی نیست. هیچ‌گونه اعمال قدرتی از بالای سر را چه در کار و چه در زندگی بر نمی‌تابیم و تاکید می‌نماییم، خواست ما «اداره شورایی و جمعی جامعه است».
ما کارگران غیر رسمی وزارت نفت هم‌چنان که در فراخوان سوم دی‌ماه و قبل از آن در نافرمانی‌های مدنی-شغلی از قبیل اعتراضات درون کارگاهی، اعتصابات صنفی و تمرد از دستور کار در کنار شعارنویسی در محیط‌کاری خود، اراده جمعی جنبش اعتراضی کارگران را به نمایش گذاشته و از طریق انتشار پست‌های اعتراضی در مدیای اجتماعی قدرت اتحاد خود را به رخ صاحبان قدرت کشیده‌ایم. ما نه تنها هرگونه نشست و تعامل با عناصر نظام جمهوری‌اسلامی را محکوم می‌نماییم، بلکه هیچ‌گونه وکالتی را برای دستیابی متفاوت به صندلی قدرت و تداوم محرومیت طبقه کارگر و ستمکش جامعه و تداوم اختلاف طبقاتی به هیچ کس در هیچ لباسی تقدیم نمی‌نماییم. تنها راه موجود جهت احقاق حقوق و مطالبات صنفی-اجتماعی خود را برگزاری اعتصابات و اعتراضات کارگری می‌دانیم و بر آن اصرار می‌ورزیم.
«اتحاد، اتحاد، اتحاد» شعار انقلابی ما کارگران تا رسیدن به لحظه پر شکوه پیروزی است.

کارگران غیر رسمی وزارت نفت (ارکان ثالث)
پنجم بهمن‌ماه ۱۴۰۱

Next Post

زخمی شدن یک چوپان با تیراندازی نیروهای نظامی در نوارمرزی پیرانشهر+فیلم

پ ژانویه 26 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it نیروهای نظامی رژیم روز چهارشنبه ۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۱، در ارتفاعات قندیل در نوارمرزی پیرانشهر به ظن حمل کالای قاچاق به سوی یک چوپان تیراندازی کرده و او را زخمی کردند. به گزارش کولبر نیوز هویت این چوپان “حسن پطروسی”اهل پیرانشهر […]
زخمی شدن یک چوپان با تیراندازی نیروهای نظامی در نوارمرزی پیرانشهر
Telegram Channel