بوکان؛ فشار و تهدید کسبە و بازاریان در آستانه سالگرد اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بنا به گزارشات رسیده، نهادهای امنیتی شهر بوکان، کسبه و بازاریان این شهر را تهدید کرده‌اند تا از بستن مغازه‌های خود در سالگرد اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ خودداری کنند.

IMG 2338

به گزارش کولبر نیوز، به نقل از منابع محلی، نهادهای امنیتی در شهر بوکان، کسبه و بازاریان این شهر را تحت فشار گذاشته و از آنها تعهد می‌گیرند تا در سالگرد اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ از بستن مغازه‌های خود، خودداری کنند.

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی از بازاریان تعهد گرفته‌اند که در روز ۲۵ شهریورماه ۱۴۰۲، یعنی ساگرد قتل حکومتی ژینا امینی، از شرکت در اعتراضات و بستن مغازه‌هایشان خودداری کنند، در غیر اینصورت ناچار به پرداخت جریمه خواهند شد.

این تهدیدات و اقدامات نهادهای امنیتی علیه بازاریان در شهرهای کردستان، در حالی است که سال گذشته در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، کسبه و مغازه‌داران در اغلب شهرهای کردستان به طور چشمگیری برای روزهای متوالی دست به اعتصابات سراسری زده و واحدهای کسب و کار خود را تعطیل کردند.

کولبرنیوز

Next Post

نان، کار، آزادی، حکومت شورایی

د آگوست 28 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it مرکز آمار ایران در گزارش مردادماه خود ادعا کرد که تورم کاهش یافته و به چهل و شش و هفت دهم رسیده است. تجارت نیوز که این خبر را نقل کرده اضافه نموده که کاهش تورم به معنای […]
IMG 2340

You May Like