بندرعباس؛ جان باختن یک سوختبر بلوچ

در پی برخورد دو خودرو و آتش‌سوزی در بندر‌عباس، دست‌کم یک سوختبر بلوچ جان باخت.

photo 2024 05 19 10 58 17

به گزارش کولبرنیوز، بامداد روز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، در پی برخورد شدید دو خودرو سواری از جمله یک خودرو سوختبر در شهرستان بندرعباس، دست‌کم یک سوختبر بلوچ جان خود را از دست داد.

هویت این سوختبر، «صدیق علی‌زیی» حدودا ۵۵ ساله فرزند عبدالکریم اهل و ساکن زاهدان عنوان شده است.

به گفته منابع محلی:«بامداد روز شنبه در نزدیکی شهر بندرعباس دو خودرو سواری با هم برخورد کردند و راننده خودرو سوختبر در شعله‌های آتش جان از دست داده و از وضعیت سرنشینان خودرو دیگر نیز اطلاعی در دست نیست.»

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

فساد اداری، مالی، اخلاقی و سیاسی رژیم اسلامی از راس آن آغاز می‌شود

ی مه 19 , 2024
فساد اداری، مالی، اخلاقی و سیاسی رژیم اسلامی از راس آن آغاز می‌شود روزی نیست که پرونده جدیدی از فساد مالی در دستگاه‌های اجرائی و قضائی رژیم آشکار نشود. اخبار مربوط به فساد مالی و وقوع دزدی‌های کلان در دستگاه اداری رژیم آنقدر زیاد و هر روزه شده است که […]
2024 05 19 18.51.56

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی