بم؛ کشته و زخمی شدن دو سوختبر بلوچ

در پی تعقیب و‌ گریز مامورین و‌ واژگونی خودرو در محور بم، دو سختبر بلوچ کشتە و زخمی شدند.

به گزارش کولبرنیوز بە نقل از حال وش، بامداد امروز دوشنبه ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۳، در پی تعقیب و گریز یک خودرو سوختبر توسط نیروهای نظامی در محور بم زاهدان که منجر به واژگونی خودرو شده یک سوختبر جان خود را از دست داده و یک تن دیگر مجروح شد.

هویت سوختبر بلوچ جان باخته، «مصطفی کبدانی» ۲۸ ساله فرزند عمر دارای همسر و ‌دو فرزند و هویت سوختبر مجروح که بعنوان شاگرد و همراه بوده «سلیمان کبدانی» ۲۵ ساله هر دو نفر اهل و ساکن زاهدان احراز شده است.

به گفته منابع محلی: «بامداد امروز حوالی ساعت ۱:۳۰ مامورین نظامی در محور بم و نرسیده به فهرج اقدام به تعقیب و‌گریز خودرو سوختبر کردند که بر اثر از دست رفتن تعادل، خودرو واژگون شده و مصطفی جان خود را از دست داده و شاگرد همراه وی نیز بشدت مجروح شده است و اکنون در بیمارستان پاستور بم بستری است.»

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

افزایش دستمزد نیاز حیاتی طبقه کارگر

د آوریل 8 , 2024
روز هجدهم فروردین‌ماه ایلنا،خبرگزاری کار جمهوری اسلامی گزارشی تحت عنوان کارگران و آسیب‌های اجتماعی انتشار داده است. در این گزارش آمده است که جمعیت زیر خط فقر مطلق دستمزد و حقوق بگیران ایران از ۱۵ درصد در سال ۱۳۹۹ به ۳۰ درصد در سال ۱۴۰۳ افزایش یافته است. یعنی تعداد […]
2024 04 08 18.25.02

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی