بازداشت چندین سوختبر و توقیف خودروی آنان توسط ماموران مرزی

ماموران مرزی در سیستان و بلوچستان ۹ سوختبر را بازداشت و ۱۴ دستگاه خودرو سوختبری را توقیف کردند.

photo 2023 06 15 15 14 38

به گزارش کولبرنیوز به نقل از خبرگزاری حال‌وش، فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان در خبرگزاریهای حکومتی از بازداشت ۹ سوختبر که این فرمانده نظامی آنان را «قاچاقیان سوخت» خطاب کرده است و همچنین توقیف ۱۴ دستگاه خودرو سوختبری سنگین و نیمه سنگین و مصادره بار آنها توسط ماموران مرزی خبر داد.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.

Next Post

پیرانشهر؛ محکومیت دو شهروند به هفت سال و دو ماه حبس

ج ژوئن 16 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it محمد اسماعیلی و اسماعیل محمدپور، دو شهروند اهل پیرانشهر توسط شعبه اول دادگاه انقلاب مهاباد، جمعاً به هفت سال و دو ماه حبس تعزیری محکوم شدند. به گزارش کولبرنیوز روز پنج‌شنبه ۲۵ خردادماه بر اساس حکمی که از سوی شعبه […]
photo 2023 06 16 08 57 11
Telegram Channel