بازداشت و انتقال آتنا فرقدانی به زندان قرچک ورامین

آتنا فرقدانی کارتونیست و فعال مدنی، پس از مراجعه به دادسرای اوین توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان قرچک ورامین منتقل شد.

photo 2023 06 08 21 59 09

به گزارش کولبرنیوز به نقل از هرانا، روز چهارشنبه ١٧ خردادماه ۱۴۰۲، آتنا فرقدانی کارتونیست و فعال مدنی، پس از مراجعه به دادسرای اوین توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان قرچک ورامین منتقل شد.
بر اساس گزارش هرانا، خانم فرقدانی پیش‌تر توسط شعبه یکم دادیاری دادسرای اوین احضار و روز چهارشنبه در پی مراجعه به دادسرای اوین توسط نیروهای امنیتی بازداشت و نهایتاً به زندان قرچک ورامین منتقل شد.
تا زمان تنظیم این گزارش از اتهامات مطروحه علیه این فعال مدنی بازداشتی اطلاعی در دسترس نمی‌باشد.
آتنا فرقدانی پیش از این نیز از بابت فعالیت‌های خود سابقه بازداشت و محکومیت را داشته است.
آتنا فرقدانی، هنرمندی است که از رشته نقاشی از دانشگاه الزهرا فارغ‌التحصیل شده، اما به دلیل کشیدن طرح‌های انتقادی از ادامه تحصیل او در مقطع کارشناسی ارشد جلوگیری شد. او در شهریور ۱۳۹۳ بازداشت و به ۱۲ سال و ۹ ماه حبس محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدیدنظر به ۱۸ ماه حبس کاهش یافت. اتهام او در آن زمان «توهین به رهبری» بود.

کولبرنیوز

Next Post

زخمی شدن یک کولبر در نوارمرزی نوسود

ج ژوئن 9 , 2023
یک کولبر اهل روستای منصورآقایی شهر شاهو از توابع روانسر، با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود زخمی شد. به گزارش کولبرنیوز شامگاه چهارشنبه ۱۷ خردادماه ۱۴۰۲، یک کولبر اهل روستای منصورآقایی شهر شاهو از توابع روانسر، با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود از ناحیه پشت و […]
Picsart 23 06 09 10 06 31 614

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی