اعتصاب غذای عاطفه رنگریز در زندان شاهرود

عاطفه رنگریز، نویسنده، مترجم و فعال حقوق زنان محبوس در زندان شاهرود، از صبح امروز چهارشنبه ۲۶ مهرماه ۱۴۰۲ دست به اعتصاب غذای تَر زده است.

IMG 3104

به گزارش کولبر نیوز، امروز صبح چهارشنبه ۲۶ مهرماه ۱۴۰۲، عاطفه رنگریز، نویسنده، مترجم و فعال حقوق زنان محبوس در زندان شاهرود سمنان، در اعتراض به تداوم غیر قانونی بازداشت، عدم پذیرش وثیقه و ضرب و شتم خود در زندان شاهرود، دست به اعتصاب غذای تَر زده است.

خانم رنگریز در نامه اعلام اعتصاب غذای خود نوشته بود: «اعتصاب غذای خود را در اعتراض به عدم پذیرش غیرقانونی وثیقه‌ای که تاکنون پنج بار با در بسته و دیوارها روبرو شد و همچنین صدور احکام ناعادلانه و نگهداری غیرقانونی در زندان قرچک اعلام می‌کنم.»

لازم به ذکر است، در روزهای گذشته عاطفه رنگریز به دلیل فشارهای ناشی از بازجویی در سه نوبت دچار عارضه قلبی شده بود که نیروهای امنیتی از اعزام او به بیمارستان جلوگیری کرده‌ بودند.

گفتنی است، در تاریخ سوم مهرماه ۱۴۰۲، با وجود ابلاغ قرار وثیقه یک میلیارد تومانی و تودیع آن از سوی خانواده رنگریز، با آزادی این پژوهشگر و فعال زنان مخالفت شده است. بنا به صحبت‌های بازپرس حاضر در دادسرای عمومی و انقلاب شاهرود: «اداره اطلاعات نیازمند بازجویی‌های بیشتر است و آزادی به قید وثیقه میسر نیست».

عاطفه رنگریز، روز یکشنبه ۱۹ شهریورماه ١۴٠٢، توسط نیروهای امنیتی در دامغان بازداشت و به اداره اطلاعات سمنان منتقل شد.

عاطفه رنگریز، پیشتر نیز در تاریخ ۱۱ اردیبهشت‌ماه ١٣٩٨ همزمان با روز جهانی کارگر در جریان تجمع اعتراضی در مقابل مجلس شورای اسلامی به همراه چند فعال دیگر بازداشت شد. وی توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست محمد مقیسه، به ۱۱ سال و شش ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.  

عاطفه رنگریز ۴ آبان‌ماه ۱۳۹۸ از زندان آزاد شد و حکم او و حکم برخی از فعالان کارگری و بازداشت‌شدگان روز کارگر، خردادماه ١٣٩٩ تحت عنوان «عفو» بخشیده شد.

Next Post

دشتیاری؛ جان باختن یک سوختبر بلوچ در پی واژگونی خودرو

پ اکتبر 19 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it صبح امروز چهارشنبه ۲۶ مهرماه ۱۴۰۲، بر اثر واژگونی یک دستگاه خودرو سوختبر در نزدیکی روستای «پت» از توابع شهرستان دشتیاری، یک سوختبر بلوچ جان خود را از دست. به گزارش کولبرنیوز، به نقل از حال‌وش، صبح امروز چهارشنبه ۲۶ […]
IMG 3105
Telegram Channel