اسکان زلزله‌زدگان شهر خوی در قبرستانی متروکه

پس از گذشت بیست روز از زمان زلزله شهر خوی، زلزله‌زدگان در حاشیه شهر و روستاها در سرما شدید منطقه در وضعیت اسفناکی بسر می‌برند.

photo 2023 02 18 09 31 28

بر اساس اخبار و گزارشات منتشر شده در رادیو زمانه، بیست روز پس از زلزله خوی وضعیت بسیاری از مردم زلزله‌زده به‌ویژه در حاشیه‌های شهر و روستاها و در سرمای شدید منطقه اسفناک است. این عکس در تاریخ بیست و هفت بهمن از محله‌ی «ملا باغی» و یکی از مناطق حاشیه‌‌نشین خوی گرفته شده است. این محله نزدیک به قبرستان قدیمی شهر، که سال‌هاست ماهیتی شبه‌متروکه دارد، واقع شده است. این محله حتی فاقد یک فضای سبز کوچک است و بخشی از مردم زلزله‌زده مجبور شده‌‌اند داخل قبرستان چادرهای‌شان را برپا کنند. اکثر خانه‌های این محله‌ی فقیرنشین آسیب جدی دیده‌اند و تقریباً غیرقابل‌سکونت‌اند. در میان بومی‌ها این محله به دلیل وجود فروشگاه‌های فروش لباس دست دوم، به نام «تاناکورا» هم شناخته می‌شود.

کولبرنیوز

Next Post

ربوده شدن یک کودک و یک نوجوان در ایذه توسط نیروهای امنیتی

ش فوریه 18 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it یک کودک ۱۶ ساله و یک نوجوان ۱۹ ساله در جریان دستگیری‌های گسترده اخیر توسط نیروهای امنیتی ربوده شده‌اند. به گزارش کولبرنیوز، شامگاه پنج‌شنبه ۲۷ بهمن‌ماه ۱۴۰۱، نیروهای امنیتی شهر ایذه اقدام به بازداشت و ربودن یک کودک […]
photo 2023 02 18 09 37 20

You May Like