احضار و بازجویی شادمان عبدی، فعال کارگری اهل سنندج

امروز چهارشنبە ٢٢ شهریورماه ۱۴۰٢، شادمان عبدی، فعال کارگری اهل سنندج توسط نهادهای امنیتی این شهر احضار و مورد بازجویی قرار گرفت.

photo 2023 09 14 17 23 41

به گزارش کولبر نیوز، امروز چهارشنبە ٢٢ شهریورماه ۱۴۰٢، شادمان عبدی، فعال کارگری اهل شهر سنندج توسط نهادهای امنیتی این شهر احضار و مورد بازجویی و تهدید قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، ماموران امنیتی این فعال کارگری را تهدید کرده‌اند تا از شرکت در هر گونه تجمع و حرکت اعتراضی و نیز داشتن فعالیت در شبکه‌های اجتماعی در روز ۲۵ شهریورماه، سالروز قتل حکومتی ژینا امینی خودداری کند، در غیر این صورت حکم تعلیقی ایشان به اجرا درخواهد آمد.

آقای عبدی اواخر تیرماه سال جاری، توسط شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی به اتهام “عضویت در یکی از احزاب کوردستانی اپوزیسیون جمهوری اسلامی”، “تبانی علیه امنیت داخلی و خارجی” و “تشکیل گروه غیر قانونی در ایران” بە سە سال حبس تعزیری محکوم شد که به مدت دو سال و نیم به تعلیق درآمده است.

شادمان عبدی، در تاریخ ٢٧ اردیبهشت‌ماه سال جاری بهمراه ۹ تن دیگر از فعالین کارگری شهر سنندج در حالی که جهت گرامیداشت یاد جانباخته اعتراضات ۱۴۰۱، “هومن عبدالهی” به منزل پدر وی رفته بودند، با یورش نیروهای امنیتی اداره اطلاعات شهرستان سنندج بازداشت شده بود.

این فعال کارگری نهایتا در تاریخ ۱۶ خردادماه ۱۴۰۲، با تعیین وثیقه پانصد میلیون تومانی آزاد شد.

کولبرنیوز

Next Post

پیش به سوی اعتصاب عمومی و حضور بر مزار جانباختگان، در روز شنبە ۲۵ شهریور

پ سپتامبر 14 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it دو روز بیشتر به روز تاریخی ۲۵ شهریور باقی نمانده است. در این روز نیروهای جانیِ گشت ارشاد در تهران از طریق شکنجه موجب جانباختن ژینا امینی جوان آزاده و شادی شدند که آرزو داشت و تلاش می‌کرد […]
photo 2023 09 14 17 50 25

You May Like