احضار فعال کارگری پروین محمدی جهت اجرای حکم زندان

پروین محمدی از فعالین کارگری و از اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران جهت اجرای حکم یکسال زندان به شعبه اجرای احکام دادسرای اوین احضار شد.

photo 2022 09 12 17 36 34

به گزارش کولبر نیوز به نقل از اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز دوشنبه ۲۱ شهریورماه ۱٤۰۱، پروین محمدی از فعالین کارگری و از اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران جهت اجرای یکسال حبس به شعبه اجرای احکام دادسرای اوین احضار شد.

در این گزارش آمده است پروین محمدی پس از احضار و صدور نیابت قضایی به دادسرای گرمسار برای جلب وی، به شعبه اجرای احکام دادسرای اوین مراجعه کرد. مسئول شعبه با اعلام اینکه حکم صادره علیه وی غیابی بوده و باید به صورت حضوری توسط شعبه صادر کننده‌ی حکم ابلاغ گردد، وی را تحت‌الحفظ به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران منتقل کردند. پس از آن و به علت عدم حضور قاضی شعبه، به پروین محمدی اعلام شد که روز چهارشنبه مجددا به آن شعبه مراجعه کند.

در ادامه این گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران افزوده است که، حکم یکسال زندان پروین محمدی مربوط به پرونده‌ای در سال ۱۳۹۶ با اتهام “تبلیغ علیه نظام” و با مصادیق ایراد سخنرانی در جمع کارگران بازنشسته و انجام یک مصاحبه درباره حادثه پلاسکو است که وی هیچ‌گونه اطلاعی از آن نداشت، تا اینکه در تاریخ ۲۹ آذر ۱۳۹۹، ابلاغیه‌ای از سوی شعبه ۱ اجرای احکام اوین در سامانه ثنای وی قرار گرفت که ظرف مدت ۵ روز خود را به آن شعبه معرفی نماید.
صدور حکم زندان به صورت غیابی و بدون این‌که هیچ‌گونه اطلاعی مبنی بر وجود پرونده‌ی قضایی و اتهامات مطروحه به پروین محمدی اعلام شده باشد، و به دنبال آن ممنوع‌الخروجی و احضارهای مداوم و صدور حکم جلب برای او از فشارهای سیستم قضایی و امنیتی جهت ساکت کردن این فعال کاگری است.

پروین محمدی قبلاً نیز به جرم فعالیت‌ و دفاع از حقوق کارگران سابقه بازداشت و محکومیت داشته است. وی در تاریخ ۶ اردیبهشت‌ماه ۹۸، به همراه تعدادی از فعالین کارگری در پارک جهان‌نما واقع در اتوبان تهران-کرج بازداشت و نهایتاً به یکسال حبس تعزیری محکوم شد. او در تاریخ ۱۶ آذرماه ۹۸ جهت تحمل دوران محکومیت به زندان کچویی منتقل و اردیبهشت‌ماه امسال پس از حضور در واحد اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب کرج از صدور حکم آزادی زودهنگام خود مطلع شد.

کولبرنیوز

Next Post

کشته شدن یک کولبر با تیراندازی مستقیم نیروهای مرزبانی ترکیه

س سپتامبر 13 , 2022
یک کولبر جوان اهل بخش قطور از توابع شهرستان خوی با تیراندازی مستقیم نیروهای مرزبانی ترکیه کشته شد. به گزارش کولبر نیوز امروز سه‌شنبه بیست و دوم شهریورماه ۱٤۰۱، یک کولبر جوان اهل بخش قطور شهرستان خوی با تیراندازی مستقیم نیروهای مرزبانی ترکیه کشته شد.هویت این کولبر “عسگر درویش‌زاده” سی […]
photo 2022 09 13 09 51 34

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی