احضار سارا سیاه‌پور، فعال صنفی معلمان

سارا سیاهپور، فعال صنفی معلمان، به هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان استان البرز احضار شد.

photo 2023 07 26 15 48 24

به گزارش کولبرنیوز به نقل از شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، سارا سیاه‌پور، فعال صنفی معلمان به هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان استان البرز احضار شد. بر اساس این گزارش، خانم سیاه‌پور جهت اخذ آخرین دفاع به هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان استان البرز احضار شده است. در این گزارش، «تشویق دانش‌آموزان دبستان پسرانه سید احمدخمینی کرج به بی‌حجابی» از دلایل احضار این معلم عنوان شده است.
این فعال صنفی، روز دوشنبه ۱۲ دی‌ماه ۱۴۰۱ به صورت تلفنی به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران احضار گردیده و بدون حضور وکیل محاکمه شده بود. حکم صادره علیه او روز دوشنبه ۲۶ دی‌ماه ۱۴۰۱ به او ابلاغ شد. او توسط شعبه پانزده دادگاه انقلاب تهران به ریاست ابوالقاسم صلواتی از بابت اتهام اجتماع و تبانی به پنج سال حبس و از بابت اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به یک سال حبس محکوم شد. وی همچنین به‌ عنوان مجازات تکمیلی به دو سال ممنوعیت خروج از کشور، عضویت در احزاب، دسته‌ جات و گروه‌ های سیاسی و فعالیت در فضای مجازی محکوم شده است.
حکم صادره علیه سارا سیاه‌پور فعال صنفی معلمان تهران از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی در دادگاه تجدید نظر عینا تایید و به شعبه ۱ اجرای احکام زندان اوین ارسال شد. خانم سیاهپور از بابت اتهام «اجتماع و تبانی» به ۵ سال حبس تعزیری و از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس تعزیزی محکوم شده بود، که با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی ۵ سال حبس برای وی قابل اجرا است. همچنین به‌ عنوان مجازات تکمیلی به دو سال ممنوعیت خروج از کشور، ممنوعیت عضویت در احزاب و گروه‌‌های سیاسی و ممنوعیت فعالیت در فضای مجازی محکوم شده است.

سارا سیاه‌پور ساعت ۷ صبح روز چهارشنبه دوم شهریورماه ١۴٠١، موقع بیرون رفتن از خانه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شده بود. نیروهای امنیتی خانم سیاه‌پور را پس از بازداشت به خانه بازگردانده و منزل شخصی‌اش را نیز تفتیش کرده و وسایل شخصی ایشان را نیز با خود برده‌ بودند.
سرانجام این فعال صنفی معلمان تهران روز شنبه دوازدهم شهریورماه ١۴٠١ پس از ده روز بازداشت توسط نیروهای ثارالله سپاه با تودیع قرار وثیقه سیصد میلیون تومانی موقتاً و تا زمان پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد.

کولبرنیوز

Next Post

آنیشا اسداللهی جهت تحمل حبس راهی زندان اوین شد

چ جولای 26 , 2023
آنیشا اسداللهی، فعال کارگری جهت تحمل دوران حبس، راهی زندان اوین شد. وی پیش‌تر توسط دادگاه انقلاب تهران به پنج سال و هشت ماه حبس محکوم و حکم صادره در دادگاه تجدیدنظر استان تهران عیناً تایید شد. با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی پنج سال حبس […]
photo 2023 07 26 16 15 19

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی