احراز هویت یکی دیگر از کولبران زخمی در نوارمرزی هورامان

هویت یکی دیگر از کولبرانی کە روز شنبه ۲۴ تیرماه ۱۴۰۲، در نوار مرزی “تەتە” هورامان بر اثر شلیک مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی زخمی شدە بود، “محمد صالح (فامیلی ناشخص)” اهل جوانرود گزارش شدە است.

photo 2023 07 15 14 06 11

به گزارش کولبرنیوز، روز شنبه ۲۴ تیرماه ۱۴۰۲، نیروهای هنگ‌مرزی در ارتفاعات “ته‌ته” به سوی گروهی از کولبران آتش گشودند که در نتیجه آن دو کولبر اهل شهرهای جوانرود و سروآباد به شدت مجروح شدند. بر اساس این گزارش هویت یکی از این کولبران “محمد صالح (فامیلی ناشخص)” اهل جوانرود می‌باشد. وضعیت سلامت این کولبر کە جهت درمان بە بیمارستان “امام رضای کرمانشاه” منتقل شدە، بە شدت نگران‌کنندە گزارش شدە است.
پیشتر نیز هویت یکی دیگر از کولبران زخمی شدە بە نام “حسین (فامیلی نامشخص)”، اهل روستای “بهرام‌آباد” از توابع سروآباد مشخص شدە بود. گفتە می‌شود کە این کولبر از ناحیه پا به شدت مجروح و جهت مداوا به بیمارستان “بوعلی” مریوان منتقل شده‌ است.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبر نیوز در ٦ ماە نخست سال ٢٠٢٣ میلادی، جمعاً ٦١ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ١١ کولبر معادل (%۱٨) کشته و ۵٠ کولبر معادل (%۸٢) نیز زخمی شده‌اند.
از مجموع ۶١ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ۴۲ مورد معادل (%۶۹) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.

کولبرنیوز

Next Post

سقز؛ آزادی کاوه حجازی با تودیع وثیقه

د جولای 17 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it کاوه حجازی شهروند بازداشتی اهل شهرستان سقز با تودیع قرار وثیقه موقتاً و تا زمان پایان مراحل دادرسی از زندان این شهر آزاد شد. به گزارش کولبرنیوز به نقل از هرانا روز دوشنبه ۲ه تیرماه ۱۴۰۲، کاوه حجازی […]
photo 2023 07 17 18 03 30

You May Like