احراز هویت سه سوختبر جانباخته بر اثر تصادف و آتش‌سوزی خودرو در زاهدان

شامگاه چهارشنبه ١٣ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲، سه سوختبر بلوچ با هویت امیرالله شاهوزهی، سلطان حسن‌زهی و یک کودک ١۶ ساله با هویت عارف حسن‌زهی بر اثر واژگونی و آتش‌سوزی خودرو در محور زاهدان به خاش جانشان را از دست دادند.

photo 2023 05 06 10 23 11

به گزارش کولبرنیوز به نقل از حال‌وش، هویت سه سوختبری که شامگاه چهارشنبه ١٣ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ بر اثر برخورد و آتش‌ گرفتن خودرو در محور زاهدان به خاش جانباختند، امیرالله شاهوزهی، ۳۲ ساله و متاهل، سلطان حسن‌زهی و عارف حسن‌زهی کودک ۱۶ ساله فرزند عبدالکریم اهل زاهدان اعلام شدە است.
لازم به ذکر است که این حادثه حوالی ساعت ١٩ در نزدیکی چانعلی رخ داده و هر سه خودرو این سه سوختبر دچار حریق شدند.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند.
با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.

کولبرنیوز

Next Post

انقلاب ژینا، تدوام نبرد در عرصه‌های جدید

ش مه 6 , 2023
روزنامه “هم‌میهن” در سرمقاله روز پنجشنبه گذشتە خود با انتقاد از اقدامات نیروی انتظامی در ارتباط با اعمال حجاب اجباری نوشت که “این اقدامات مثل آن است که خیابان‌ها را به‌دلیل حضور زنان فاقد چنین پوششی تعطیل و ممنوع از تردد کنند”. سرمقالە روزنامە ادامە می‌دهد: می‌خواهند که مردم، کسبه […]
photo 2023 05 06 11 06 07

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی