اجرای حکم حبس سروناز احمدی و کامیار فکور

حکم حبس کامیار فکور، فعال کارگری و سروناز احمدی مترجم، فعال حقوق کودکان، و حامی کارگران روز سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ به اجرا در آمد. آن‌ها از بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین به بند عمومی این زندان منتقل شدند.

image 15

به گزارش کولبرنیوز به نقل از هرانا روز سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲، کامیار فکور، فعال کارگری و سروناز احمدی مترجم و فعال حقوق کودکان جهت اجرای حکم حبس به بند عمومی زندان اوین منتقل شدند.
مازیار فکور، برادر کامیار فکور در این خصوص اعلام کرد: کامیار فکور و سروناز احمدی به منظور اجرای احکام پیشین از بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین به بند عمومی این زندان منتقل شدند.
این فعالین پیش‌تر در تاریخ ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲، در آستانه روز جهانی کارگر به همراه شماری از فعالین صنفی و کارگری توسط ماموران امنیتی در منزل محمد حبیبی، فعال صنفی معلمان، بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بودند.

آقای فکور توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهام  «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس و خانم احمدی بابت اتهام  «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی» به ۵ سال حبس و از بابت اتهام  «تبلیغ علیه نظام» به یک‌ سال حبس، مجموعاً شش سال زندان محکوم شده بودند. نهایتاً حکم این افراد در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران تقلیل یافت و آقای فکور به هشت ماه حبس و سروناز احمدی به سه سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شدند.
جلسه بدوی دادگاه رسیدگی به اتهامات این افراد در تاریخ ۱۴ دی‌ماه ۱۴۰۱، در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران برگزار شده بود.
کامیار فکور، فعال کارگری به همراه سروناز احمدی در تاریخ ۱۵ آبان‌ماه ۱۴۰۱، در جریان اعتراضات سراسری بازداشت شدند.
چندی بعد حکم حبس آقای فکور در زندان اوین به اجرا در آمد و وی به بند ۸ این زندان منتقل شد. او نهایتاً در تاریخ ۱۹ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ در ادامه آزادی شماری از زندانیان به دنبال صدور بخشنامه عفو، از زندان اوین آزاد شد.
سروناز احمدی، دانش‌ آموخته کارشناسی ارشد مددکاری دانشگاه علوم بهزیستی در ولنجک تهران و فعال حقوق کودکان، نیز در تاریخ ۱۶ آذرماه ١۴٠١، با تودیع قرار وثیقه بصورت موقت آزاد شده بود.

کولبرنیوز

Next Post

جان باختن دو‌ سوختبر در محور یزد

چ مه 10 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it دو سوختبر بلوچ که برادر بودند بر اثر تصادف خودرو در محور جانشان را از دست دادند. به گزارش رسیده شامگاه روز سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲، در پی تصادف خودرو سوختبر در محور یزد دو سوختبر بلوچ جان […]

You May Like