آغاز اعتصاب و اعتراض کارگران شرکت نیشکر هفت تپه و رانندگان تانکرهای حمل سوخت پالایشگاه آبادان

بنابر گزارشات رسیدە دیروز سەشنبە ۲۶مهرماه رانندگان تانکرهای حمل سوخت پالایشگاه آبادان دست به اعتصاب زدەاند. بە گزارش کانال شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت این تانکرها کە متعلق به بخش خصوصی و بخش پالایشگاهی هستند دیروز از ورود به پالایشگاه خودداری کرده و با خاموش کردن ماشین‌های خود در میدان گیت ۱۸ پالایشگاه راه ورودی را مسدود کردەاند.

نیشکر هفت تپه و رانندگان تانکرهای حمل سوخت پالایشگاه آبادان

همچنین کارگران شرکت نیشکر هفت تپه نیز پس از اعلام فراخوان تجمع اعتراضی از دیروز سەشنبە ٢٦ مهرماه به اعتراضات پیوستند. این کارگران انگیزەی خود را از این تجمع پاداش کشت، مطالبه همسان سازی حقوق‌ها و دیگر مطالبات از جمله بازگشت به کار اسماعیل بخشی اعلام نمودند و تاکید کردند که تا رسیدن به خواستەهایشان به اعتصاب و اعتراض خود ادامه خواهند داد.

در همین رابطه و پیشتر نیز به گزارش شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت، روز دوشنبه ۱۸ مهرماه کارگران پروژەای در پتروشیمی‌های هنگام، بوشهر، دماوند و کاویان در عسلویه و در کنگان اعتراضات خود را آغاز کردە بودند. این اعتراضات در پی فراخوان‌های قبلی در حمایت از اعتراضات گسترده مردم صورت گرفتە بود. همچنین این اعتراضات گسیل نیروی سرکوب به مراکز اعتصابی در نفت و دستگیری‌های گستردەی کارگران توسط نیروهای امنیتی را در پی داشت که بخشی از اسامی منتشر شدە به قرار زیر می‌باشد:
مهدی جهانبخشی – علی محمودی – هادی مولایی – نورعلی بهادری – فرید کوراوند – کامبیز مهمدی – شاهین نجفی – احمد پور – فرشید مرادی – علی شاپوری و امید کوراوند

از این تعداد برخی از کارگران در روزهای گذشته با قید وثیقه، قرار کفالت و جریمه نقدی موقتا آزاد شدند.

لازم به ذکر است که به نقل از منابع کارگری، کارگران کارخانه کیان‌تایر نیز از روز دوشنبه ۱۸ مهرماه دست از کار کشیده و تاکنون نیز در اعتصاب به سر ‌می‌برند. اعتراض این کارگران به عدم پرداخت حق بیمه‌ها از تیرماه و بسته شدن خدمات درمانی آنهاست. این کارگران روز شنبه ۲۳ مهر ماه در اعتراض به عدم رسیدگی به مشکلاتشان از طرف سپاه ناحیه اسلامشهر و پلیس امنیت مورد تهدید شدید قرار گرفتند.

Next Post

بیانیە فرهنگیان شاغل و بازنشستە کردستان

پ اکتبر 20 , 2022
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it بیانیە فرهنگیان شاغل و بازنشستە کردستان مردم شریف و بزرگوار، جوانان نترس ایران، دانشجویان و دانش آموزان عزیز، هنرمندان، ورزشکاران و قهرمانان مردمی، بازاریان و کارگران پُر تلاش، معلمان سرزمین شما سال‌هاست در کف خیابان از تبعیض ونابرابری، ظلم وستم […]
photo 2022 10 20 11 32 05
Telegram Channel