آزادی فعال کارگری هیراد پیربداقی از زندان اوین

امروز شنبه ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۱، هیراد پیربداقی، فعال کارگری زندانی از زندان اوین آزاد شد.

بر اساس گزارش رسیدە بە کولبر نیوز هیراد پیربداقی فعال کارگری، امروز شنبه ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۱ پس از سپری کردن بیش از هفت ماه حبس از زندان اوین آزاد شد. آزادی این فعال کارگری پس از پذیرش اعاده دادرسی و تبرئه از اتهام اجتماع و تبانی در دادگاه هم‌عرض صورت گرفته است.

هیراد پیربداقی پیشتر در تاریخ ۸ مردادماه ۱٤٠١، با یورش ماموران امنیتی و شکشتن درب منزل در تهران بازداشت و به بند قرنطینه زندان اوین منتقل شده بود. بازداشت این فعال کارگری در حالی صورت گرفت که وی پیش از این احضاریه‌ای از بابت اجرای حکم دریافت نکرده و پرونده در مرحله تعیین شعبه تجدیدنظر قرار داشت. نامبرده به ٤ سال و ۸ ماه حبس تعزیری، دو سال محرومیت از عضویت در گروه‌ها و دسته‌جات سیاسی و اجتماعی و دو سال ممنوعیت خروج از کشور توسط شعبه ۲۶ دادگاه رژیم در تهران محکوم شده بود. گفتنی است وی به همراه عسل محمدی در تاریخ ۱۵ آبان‌ماه بازداشت شده و منزل آنان مورد تفتیش نیروهای امنیتی قرار گرفت. هیرداد پیربداقی از زمان بازداشت تا تاریخ ۳ دی‌ماه در بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین در کنار زندانیان متهم به جرائم عمومی نگهداری و نهایتا در تاریخ ۱۱ دی‌ماه با تودیع قرار وثیقه از زندان اوین آزاد شد.

کولبرنیوز

Next Post

جان باختن دو سوختبر بلوچ در چابهار+ویدیو

ش مارس 18 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it دو سوختبر بلوچ بر اثر واژگونی و آتش‌سوزی خودرو در محور چابهار به کنارک جانباختند. به گزارش کولبر نیوز امروز شنبە ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۱، در پی حادثه رانندگی و آتش‌سوزی خودرو سوختبر در محور چابهار به کنارک دو […]
photo 2023 03 18 15 29 53

You May Like