آزادی سید خالد حسینی فعال مدنی و کارگری با قرار وثیقه

سید خالد حسینی فعال مدنی و عضو کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری و عضو کمپین “نه به اعدام” ساعت ۱۲ امروز یکشنبه پانزدهم آبانماه با قید وثیقه ١٠٠ میلیون تومانی از زندان مرکزی سنندج آزاد شد.

تداوم بازداشت و بی‌خبری از وضعیت فعال کارگری سیدخالد حسینی
سید خالد حسینی فعال مدنی و عضو کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری و عضو کمپین “نه به اعدام” ساعت ۱۲ امروز یکشنبه پانزدهم آبانماه با قید وثیقه از زندان مرکزی سنندج آزاد شد.

بنابه گزارش کولبر نیوز سیدخالد حسینی از فعالین شناخته شده جنبش کارگری شهر سنندج و یکی از اعضای “کمپین نه به اعدام”، در جریان دستگیری‌های گسترده اخیر روز سی‌ام شهریورماه توسط نیروهای امنیتی شهر سنندج دستگیر شد و پس از گذشت حدود یک ماه و نیم بازداشت و بازجویی در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج، روز شنبه ١٤ آبان به زندان مرکزی شهر سنندج منتقل شده بود.
نهادهای امنیتی در جریان اعتراضات توده‌ای اخیر همزمان با بازداشت‌های فله‌ای معترضین دست به بازداشت گسترده‌ی فعالین کارگری و مدنی در سنندج زده‌اند و صدها نفر از این فعالین را بازداشت کرده‌اند.
آقای حسینی به همراه تعداد دیگری از شهروندان در اواخر شهریورماه سال ۱۳۹۷ در پی اعتراض به اجرای حکم اعدام سه زندانی سیاسی کرد رامین حسین‌پناهی، لقمان مرادی و زانیار مرادی توسط نهادهای امنیتی بازداشت و در نهایت توسط دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی به اتهام “اجتماع و تبانی از طریق تبلیغ برای اعتصاب عمومی در کردستان پس از اعدام سه زندانی سیاسی کرد” به سه سال حبس تعزیری محکوم شده بود.
این فعال کارگری پیشتر نیز در روز دوشنبه ۴ آذرماه ۱۳۹۸ در سنندج، توسط ماموران امنیتی بازداشت شده بود نهایتاً روز پنجشنبه ۲۸ آذرماه ۱۳۹۸ موقتاً و با تودیع قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی تا زمان پایان مراحل دادرسی از زندان مرکزی سنندج آزاد شد.

Next Post

آخرین وضعیت فائزه براهویی، پرونده‌سازی اداره اطلاعات زاهدان برای یک زن معترض بلوچ

د نوامبر 7 , 2022
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it نگرانی‌ها درباره فائزه براهویی هنوز ادامه دارد و فعالان بلوچ هشدار داده‌اند، جمهوری اسلامی با پرونده‌سازی علیه او و سلب حقوق اولیه از جمله دسترسی به وکیل انتخابی، ممکن است علیه او احکام سنگینی صادر کند. به گزارش کولبر نیوز […]
photo 2022 11 07 15 24 52
Telegram Channel