آزادی سکینه پروانه زندانی سیاسی کورد

سکینه پروانه زندانی سیاسی کورد اهل قوچان که در حال طی کردن دوران محکومیت ۵ ساله خود در زندان وکیل‌آباد مشهد بود، مشمل عفو شده و از زندان آزاد شد.

photo 2023 02 16 12 26 25

به گزارش کولبر نیوز شامگاه چهارشنبه ۲۶ بهمن‌ماه ۱۴۰۱، سکینه پروانه زندانی سیاسی اهل قوچان در حالی که در چهارمین سال سپری کردن حکم خود بود، مشمل عفو شده و از زندان آزاد شد.
سکینه پروانه روز سه شنبه ۶ آبان‌ماه ١٣٩٩ از بند زنان زندان اوین به بند دو-الف اطلاعات سپاه منتقل شد و پس از ساعاتی به زندان قوچان انتقال داده شد. وی پس از گذشت حدود یک ماه از این جابجایی، از زندان قوچان به یکی از بندهای امنیتی اطلاعات سپاه در مشهد منتقل شد و مجدداً پس از حدود یک هفته، در تاریخ ۲۶ آذرماه ۱٣٩٩ به بند زنان زندان وکیل‌آباد مشهد انتقال یافت.
خانم پروانه در ١٨ بهمن‌ماه ۱٣٩٨ توسط ماموران اطلاعات سپاه دستگیر و پس از یک هفته نگهداری در بازداشتگاهی در مریوان و ۳ روز در سنندج، به بازداشتگاه اطلاعات سپاه تهران موسوم به بند ۲-الف زندان اوین منتقل شد. وی پس از چند روز به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل و سپس اوایل اسفندماه ١٣٩٩ به بند زنان زندان اوین منتقل شد.
این زندانی سیاسی در فروردین ۱۳۹۹ در پی شعارنویسی در زندان اوین همراه با توهین و ضرب و شتم به زندان قرچک ورامین منتقل شد.
وی پس از چهار روز نگهداری با دستبند و پابند در سلول انفرادی این زندان به بیمارستان روان‌درمانی امین‌آباد در تهران منتقل و بدون تماس و اطلاع خانواده بستری شد. بعد از گذشت ۲۵ روز او به بند قرنطینه زندان قرچک ورامین منتقل شد. او اواسط تیرماه امسال از زندان قرچک ورامین به بند زنان زندان اوین انتقال داده شده بود.
خانم پروانه نهایتا توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهام «عضویت در گروه های معاند نظام با هدف بر هم زدن امنیت کشور» به ۵ سال حبس تعزیری و از بابت مجازات تکمیلی به ۲ سال ممنوعیت از عضویت در دستجات سیاسی محکوم شد.

سکینه پروانه، فرزند حسن، متولد ۱۳۶۷ از کوردهای کرمانج اهل استان خراسان رضوی است.

Next Post

آزادی کبری هوتی پس از یک هفته بازداشت

پ فوریه 16 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it کبری هوتی زن ۲۳ ساله بلوچ که هفته پیش با یورش نیروهای اطلاعات سپاه به منزلش بازداشت شده بود، با تودیع قرار وثیقه موقتاً و تا زمان پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد. به گزارش کولبر نیوز امروز پنج‌شنبه […]
photo 2023 02 16 13 20 59
Telegram Channel