آبدانان؛ صدور حکم سه سال و یک روز حبس تعزیری برای احمد علیزاده، فعال صنفی

احمد علیزاده، فعال صنفی معلمان اهل آبدانان، به اتهام «تشکیل گروه به قصد بر هم زدن امنیت کشور» به سه سال و یک روز حبس تعزیری محکوم شد.

photo 2023 08 17 18 48 52

به گزارش کولبر نیوز، به نقل از شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، احمد علیزاده، فعال صنفی معلمان اهل آبدانان از توابع استان ایلام، به اتهام «تشکیل دسته و گروه بیش از دو نفر به قصد برهم زدن امنیت کشور» به سه سال و یک روز حبس تعزیری محکوم شد.

آقای علیزاده پیشتر توسط شعبه اول دادگاه انقلاب ایلام از بابت اتهام «تشکیل دسته و گروه بیش از دو نفر به قصد برهم زدن امنیت کشور» به شش سال و یک روز حبس تعزیری و از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» به هفت ماه و شانزده روز حبس تعزیری و مجازات‌های تکمیلی از جمله دو سال انفصال از خدمت، اقامت اجباری در شهر فنوج از توابع سیستان و بلوچستان و منع فعالیت در فضای مجازی محکوم شده بود، این حکم پس از برگزاری جلسه واخواهی به سه سال و یک روز حبس تعزیری کاهش یافت.

این فعال صنفی، پیشتر نیز در تیرماه سال جاری توسط هیات تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان وزارت آموزش و پرورش، به تخلفات اداری و بازنشستگی اجباری محکوم شده بود.

احمد علیزاده، کارمند آموزش و پرورش آبدانان و دبیر ورزش دبیرستان‌‌های این شهرستان در تاریخ ۲۵ مهرماه ۱۴۰۱ در رابطه با اعتراضات سراسری در شهرستان آبدانان از سوی ماموران امنیتی بازداشت و سپس با تودیع وثیقه آزاد شد.

آقای علیزاده بار دیگر در تاریخ ۱۷ دی‌ماه سال گذشته، در آبدانان بازداشت و به زندان ایلام منتقل شد.

کولبرنیوز

Next Post

اشنویه؛ بازداشت دو شهروند جوان توسط نیروهای امنیتی

پ آگوست 17 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it نجم‌الدین عیسی‌زاده و هیدی عبدالبخت دو جوان اهل روستای “بیمضرتی” از توابع شهر اشنویه توسط نیروهای امنیتی این شهر بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند. به گزارش کولبرنیوز روز پنج‌شنبه ٢۶ مردادماه ١۴٠٢، نجم‌الدین عیسی‌زاده ۲۲ ساله […]
photo 2023 08 17 19 55 46

You May Like