تهران؛ سروناز احمدی به اعتصاب خود پایان داد

سروناز احمدی، فعال حقوق کودکان محبوس در زندان اوین، با وعده مساعد مسئولان برای رسیدگی به مطالبات او، به اعتصاب خود پایان داد.

photo 2024 10 07 22 18 48

به گزارش کولبرنیوز به نقل‌ از هرانا روز یک‌شنبه پانزدهم مهرماه ۱۴۰۳، سروناز احمدی به اعتصاب خود پایان داد. سودابه بلالی، مادر این زندانی سیاسی با انتشار مطلبی اعلام کرد که سروناز احمدی روز یک‌شنبه پانزدهم مهرماه، در پی وعده مساعد مسئولان برای اعزام او به مرخصی درمانی، به اعتصاب داروی خود پایان داده است. وی که از مشکلات اعصاب و روان رنج می‌برد و نیازمند رسیدگی درمانی است، از تاریخ هفدهم شهریورماه در اعتراض به عدم برخورداری از مرخصی درمانی، دست به اعتصاب دارو زده بود.
سروناز احمدی، فعال حقوق کودکان در تاریخ هشتم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲، در آستانه روز جهانی کارگر به همراه شماری از فعالین صنفی و کارگری توسط ماموران امنیتی در منزل محمد حبیبی، فعال صنفی معلمان، بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

سروناز احمدی توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی” به پنج سال حبس و از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یکسال حبس مجموعاً شش سال زندان محکوم شده بود. نهایتاً حکم وی در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به سه سال و شش ماه حبس تعزیری تقلیل یافت.
وی در جریان اعتراضات سراسری سال ۱۴۰۱ نیز بازداشت و نهایتاً در تاریخ شانزدهم آذرماه همان سال، با تودیع وثیقه آزاد شده بود.

سروناز احمدی، دانش‌ آموخته کارشناسی ارشد مددکاری دانشگاه علوم بهزیستی در ولنجک تهران است.

کولبرنیوز

Next Post

کارگری؛ جان باختن یک کارگر معدن در حادثه تونل

د اکتبر 7 , 2024
یک کارگر معدن ذغال سنگ در منطقه طزره، در پی گیرافتادن در تونل جان خود را از دست داد. به گزارش کولبرنیوز، روز دوشنبه ۱۶ مهرماه ۱۴۰۳، یک کارگر معدن ذغال سنگ در منطقه طزره، از مجموعه شرکت زغال سنگ البرز شرقی، بر اثر گیر افتادن در تونل جان خود […]
photo 2024 10 07 22 24 19

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی