سراوان؛ مجروح شدن یک سوختبر بلوچ در پی تیراندازی نیروهای نظامی

یک سوختبر بلوچ در پی تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی در مرز کله‌گان سراوان به شدت زخمی شد.

photo 2024 07 21 11 32 58

به گزارش کولبرنیوز بامداد روز پنج‌شنبه ۲۸ تیرماه ۱۴۰۳، یک سوختبر بلوچ در مسیر مرزی پتکوکی واقع در منطقه کله‌گان از توابع شهرستان سراوان، توسط نیروهای هنگ‌مرزی بدون ایست و هشدار قبلی مورد هدف گلوله قرار گرفته و بشدت مجروح شده است. هویت این سوختبر بلوچ، «آرمان شعلی‌بر» حدوداً ۲۲ ساله فرزند خدابخش، ساکن شهرستان سراوان می‌باشد.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آورده‌اند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در در ۶ ماه نخست سال ٢٠٢۴ میلادی، دستکم ١٣٣ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ٨٠ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ٩ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

سراوان؛ مجروح شدن سه کودک‌سوختبر بلوچ در کله‌گان

ی جولای 21 , 2024
سه کودک‌سوختبر بلوچ بر اثر تیراندازی و ضرب و شتم نیروهای نظامی در مرز کله‌گان سراوان مجروح شدند. به گزارش کولبرنیوز روز شنبه ۳۰ تیرماه ۱۴۰۳، سه کودک‌سوختبر بلوچ سرنشین یک خودرو سوختبر در منطقه مرزی کله‌گان از توابع شهرستان سراوان، توسط نیروهای مرصاد بدون ایست و هشدار قبلی مورد […]
photo 2024 07 21 11 37 29

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی