کهنوج؛ شکستگی فک دانش‌آموز ۶ ساله کهنوجی در پی تنبیه بدنی

در یکی از مدارس روستای کهورآباد کهنوج، یک دانش‌آموز شش ساله پس از تنبیه بدنی توسط معلم خود دچار شکستگی فک و آسیب شدید به چانه شد. این موضوع از طریق مراجع قانونی آموزش و پرورش شهرستان و استان کرمان در حال بررسی است.

به گزارش کولبرنیوز روز چهارشنبه‌ چهارم مهرماه ۱۴۰۳، یک دانش‌آموز در کهنوج توسط یکی از معلمان خود مورد تنبیه بدنی قرار گرفت. بر اساس این گزارش، یک معلم مدرسه در روستای کهورآباد کهنوج واقع در استان کرمان به یک دانش‌آموز شش ساله پسر پنج سیلی زده و سپس وی را هل داده است.
در این گزارش آمده است، در پی این اقدام دانش آموز مذکور که از ناحیه فک دچار شکستگی و چانه وی آسیب شدید دیده، به بیمارستان منتقل شده است.
هم‌چنین اداره آموزش و پرورش شهرستان کهنوج ضمن بیان این‌که هرگونه تنبیه بدنی دانش‌آموزان مغایر با قوانین نظام تعلیم و تربیت بوده و بنابراین معلمی که مرتکب چنین خطایی شده باید پاسخگو باشد در این خصوص اعلام کرد: این موضوع از طریق مراجع قانونی آموزش و پرورش شهرستان و استان کرمان در حال بررسی است.

مطابق ماده ۷۷ آیین‌نامه انضباطی مدارس، اعمال هر گونه تنبیه از قبیل اهانت، تنبیه بدنی و تعیین تکالیف درسی ممنوع بوده و نقض آشکار حقوق کودکان است.

کولبرنیوز

Next Post

سخنی به مناسبت روز جهانی معلم

ش اکتبر 5 , 2024
امروز شنبه ۵ اکتبر، برابر با ۱۴ مهرماه، روز جهانی معلم است. این روز در سال ١٩٩۴ توسط سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی سازمان ملل (یونسکو) و سازمان جهانی کار (آی ال او) به عنوان روز جهانی معلم نام‌گذاری شد. هدف از اعلام چنین روزی “بها دادن به معلمان، قدردانی […]
photo 2024 10 05 10 27 54

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی