نهبندان؛ جان باختن یک کودک بلوچ در سد شوسف

یک کودک ۱٢ ساله بلوچ بر اثر غرق شدن در سد شوسف نهبندان جانش را از دست داد. 

2024 06 16 16.55.47

به گزارش کولبرنیوز روز شنبه ٢۶ خردادماه ١۴٠٣، یک کودک ١٢ ساله بلوچ پس از سقوط به داخل سد شوسف نهبندان غرق شده و جان خود را از دست داد. هویت این کودک بلوچ «بنیامین سارانی» ١٢ ساله فرزند رسول و اهل شوسف از توابع شهرستان نهبندان می‌باشد. بر اساس این گزارش پیکر بنیامین پس از ۶ ساعت تلاش و جستجو توسط مردم محلی کشف شده است.

عدم فنس‌کشی هوتک‌ها و بی‌تفاوتی مسئولین در ساماندهی آن‌ها سالانه باعث جان باختن بسیاری از کودکان در شهرستان‌های چابهار و دشتیاری می‌شود.

هوتک یا هوتگ، گودال حفرشده برای ذخیره آب است که بیشتر برای مصرف احشام به کار می‌رود، اما در سال‌های اخیر با بحران کمبود آب در بلوچستان مردم از آب هوتک‌ها برای شرب و مصارف خانگی استفاده می‌کنند.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، طی سال ٢۰٢۳، جمعاً ٩٨ مورد نقض حقوق کودکان در بلوچستان ثبت شده است. دستکم ٢٧ کودک کشته، ١٧ کودک زخمی، ٣ کودک در آب غرق شده‌اند، ٣٨ کودک بازداشت و هم‌چنین یک کودک‌همسر با ضرب گلوله کشته شده است.

کولبرنیوز

Next Post

سیستم سرمایه‌داری از کار افتاده  است، نه جمعیت کهنسال

د ژوئن 17 , 2024
روز پانزدهم ژوئن، بنا به تقویم سازمان ملل روز جهانی آگاه‌گری پیرامون کهنسالی بود. در دنیای سرمایه که کارگران زود از کار می‌افتند، جمعیت با توجه به تعریف بورژوایی از لحاظ سن دارد کهنسال می‌شوند. اگر شرایط بر همین روال پیش برود تا سال ۲۰۵۰ تعداد کهنسالان در دنیای توسعه […]
2024 06 17 11.53.27

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی