تهران؛ ممنوعیت تماس و ملاقات آنیشا اسداللهی در زندان اوین

تهران؛ ممنوعیت تماس و ملاقات آنیشا اسداللهی در زندان اوین

Design Image 12

به گزارش کولبرنیوز به نقل از هرانا، آنیشا اسداللهی، فعال کارگری محبوس در زندان اوین از برقراری تماس تلفنی و ملاقات با خانواده محروم مانده است. علی اسداللهی، برادر این زندانی سیاسی ضمن انتشار این خبر اعلام کرد که آنیشا اسداللهی از تاریخ شانزدهم مردادماه ۱۴۰۳، از برقراری تماس تلفنی با خانواده محروم مانده است. هم‌چنین، از شش هفته پیش تاکنون از ملاقات با خانواده و کیوان مهتدی، همسر او که در زندان اوین محبوس است، منع شده است.

به گفته آقای اسداللهی، این محرومیته۳ا به دلیل اعتراض آنیشا اسداللهی به صدور حکم اعدام علیه شریفه محمدی و پخشان عزیزی و اجرای حکم اعدام رضا رسایی صورت گرفته است.

آنیشا اسداللهی در مردادماه۱۴۰۲، جهت تحمل دوران محکومیت خود راهی زندان اوین شد.

خانم اسداللهی پیش‌تر توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهام “اجتماع و تبانی” به پنج سال حبس تعزیری و به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به هشت ماه حبس تعزیری، مجموعاً به پنج سال و هشت ماه زندان محکوم شد. این حکم نهایتاً توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران تایید و به شعبه یک اجرای احکام زندان اوین ارجاع داده شد.

با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی پنج سال حبس در خصوص وی قابل اجرا خواهد بود.

وی سپس مورخ هشتم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲، در آستانه روز جهانی کارگر به همراه شماری از فعالین صنفی و کارگری توسط ماموران امنیتی در منزل محمد حبیبی، فعال صنفی معلمان، بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. خانم اسداللهی نهایتاً در تاریخ هجدهم اردیبهشت‌ماه همان سال، با تودیع وثیقه یک میلیارد تومانی از زندان اوین آزاد شده بود.

آنیشا اسدالهی، فعال کارگری، معلم و مترجم رسمی سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی پیش از این نیز از بابت فعالیت‌های خود سابقه بازداشت و برخورد قضایی را داشته است.

کولبرنیوز

Next Post

تامین امنیت غذایی برای همگان به سرنگونی جمهوری‌ اسلامی گره خورده است

چ آگوست 21 , 2024
روزنامه آرمان ملی در شماره روز ۲۹ مردادماه خود گزارشی دارد به قلم صدیقه بهزادپور که حاوی نکات قابل توجهی است. گزارشگر به نقل از “شورای عالی سلامت و امنیت غذایی” در ایران، نوشته است که شهروندان ۸ استان کشور با ناامنی غذایی روبرو هستند. ناامنی غذایی یعنی شب‌ها گرسنه […]
5922263158607692163

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی