یونیسف؛ بحران فزاینده سوء تغذیه کودکان در سراسر جهان، به‌ ویژه در جنوب آسیا و آفریقا

فاجعه گرسنگی در جهان، ۹۰ درصد کودکان غزه و ۴۴۰ میلیون کودک در سراسر جهان در معرض فقر غذایی شدید قرار دارند.

2990f1c7 84c7 48ee 891f 570705563d57

بە گزارش کولبرنیوز، طبق گزارش جدید یونیسف، فقر غذایی شدید کودکان در سراسر جهان به اوج خود رسیده است، به طوری که ٤٤٠ میلیون کودک به اندازه کافی غذا برای رشد و سلامتی خود دریافت نمی‌کنند. این بحران به طور نامتناسبی کودکان در جنوب آسیا و آفریقا را تحت تاثیر قرار می‌دهد، جایی که درگیری، خشکسالی و تغییرات آب و هوایی، امنیت غذایی را به شدت تهدید می‌کند.

غزه

طبق گزارش یونیسف، فاجعه انسانی در غزه عمیق‌تر شده است، به‌طوری که ۹۰ درصد از کودکان زیر پنج سال در این منطقه تحت محاصره، با فقر غذایی شدید مواجه هستند. این آمار تکان‌دهنده نشان‌دهنده وخامت اوضاع در غزه است، جایی که کودکان به دلیل حملات مداوم اسرائیل و محاصره ظالمانه، از دسترسی به غذای کافی و مغذی محروم شده‌اند.

جهان

در سطح جهانی، آمار هولناکی از فقر غذایی کودکان وجود دارد. گزارش یونیسف نشان می‌دهد که ٤٤٠ میلیون کودک در سراسر جهان از فقر غذایی رنج می‌برند، به این معنی که به پنج گروه غذایی ضروری برای رشد و سلامتی خود به طور روزانه دسترسی ندارند. از این میان، ١٨١ میلیون کودک در شرایط “فقر غذایی شدید” به سر می‌برند، به این معنی که فقط به یک یا دو گروه غذایی، مانند شیر مادر یا غلات، دسترسی دارند.

جنوب آسیا و آفریقا

این بحران به طور نامتناسبی کودکان در جنوب آسیا و آفریقا را تحت تاثیر قرار می‌دهد. ١٢٣ میلیون از ١٨١ میلیون کودک درگیر فقر غذایی شدید در این مناطق زندگی می‌کنند، جایی که درگیری‌ها، خشکسالی و تغییرات آب و هوایی، امنیت غذایی را به شدت تهدید می‌کند.

عواقب ویرانگر

فقر غذایی شدید عواقب جبران‌ناپذیری برای سلامتی و رشد کودکان دارد. کودکانی که به اندازه کافی غذا دریافت نمی‌کنند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های عفونی، سوءتغذیه و مشکلات رشدی قرار دارند. این امر می‌تواند منجر به عملکرد ضعیف تحصیلی، کاهش توانایی کسب درآمد در بزرگسالی و چرخه فقر بین نسلی شود.

کاترین راسل، مدیر اجرایی یونیسف هشدار می‌دهد: “کودکانی که فقط دو گروه غذایی در روز مصرف می‌کنند، تا ٥٠ درصد بیشتر در معرض ابتلا به اشکال شدید سوءتغذیه هستند.”

این گزارش خواستار اقدام فوری برای رسیدگی به بحران فقر غذایی کودکان در سراسر جهان است. این شامل افزایش کمک‌های بشردوستانه، سرمایه‌گذاری در کشاورزی پایدار و برنامه‌های تغذیه‌ای و همچنین رسیدگی به علل اصلی گرسنگی مانند درگیری و تغییرات آب و هوایی می‌شود.

کولبرنیوز

Next Post

تکمیلی/ دشتیاری; جانباختن چهار سوختبر بلوچ از جمله یک کودک سوختبر ۱۱ ساله

پ ژوئن 6 , 2024
در پی تصادف و آتش‌سوزی خودرو در شهرستان دشتیاری، چهار سوختبر بلوچ از جمله یک کودک سوختبر ۱۱ ساله جان خود را از دست دادند. به گزارش کولبرنیوز بە نقل از منابع بلوچستان، روز سه‌شنبه ۱۵ خرداد ماه ۱۴۰۳، در پی برخورد دو خودروی سوختبر با هم دیگر در محور […]
ad893e3a ecd7 44a5 ab90 e107e7847b83

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی