کشته شدن یک سوختبر بلوچ در محور خاش به زاهدان

یک سوختبر بلوچ بر اثر واژگونی خودرو در حین تعقیب و گریز توسط نیروهای نظامی در محور خاش به زاهدان جانش را از دست داد.

photo 2023 07 23 17 22 54

به گزارش کولبرنیوز روز شنبە ۳۱ تیرماه ۱۴۰۲، یک سوختبر بلوچ بر اثر واژگونی خودرو در حین تعقیب و گریز توسط نیروهای نظامی در محور خاش به زاهدان جانش را از دست داده است. هویت این سوختبر بلوچ “احمد هرمزی” ۳۲ ساله، متاهل و دارای دارای فرزند می‌باشد.
به گزارش منابع محلی، در پی تعقیب و گریز توسط نیروهای نظامی، خودروی احمد در محور خاش به زاهدان حد فاصل دهستان اسکل‌آباد دچار حادثه می‌شود و بر اثر شدت جراحات وارده این سوختبر جان خود را از دست می‌دهد.
سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.

Next Post

پرونده‌سازی برای عاتکه رجبی فعال صنفی معلمان

ی جولای 23 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it در ادامه‌ تداوم فشار بر فعالان صنفی پرونده‌ جدیدی برای عاتکه رجبی، در شعبه دوم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان تایباد، با اتهامی مبنی بر “حضور زنان در معابر و انظار عمومی بدون حجاب”  تشکیل شده است. به گزارش […]
photo 2023 07 23 17 27 39
Telegram Channel