ضبط پاسورت و ممنوع‌الخروج شدن خانواده «ژینا امینی»

پاسپورت خانواده «ژینا امینی» در بامداد روز شنبه ١٨ آذرماه ۱۴۰۲، در حالی که قصد سفر به کشور فرانسه جهت دریافت جایزه «ساخاروف» را داشتند در «فرودگاه خمینی» تهران ضبط شد و از سفر آنان ممناعت به عمل آمد.

پاسورت و ممنوع‌الخروج شدن خانواده ژینا امینی

به گزارش کولبرنیوز «مژگان افتخاری»، «امجد امینی»، «اشکان امینی» و «صالح نیکبخت» وکیل خانواده، به دعوت پارلمان اروپا جهت دریافت جایزه «ساخاروف» قصد عزیمت به کشور فرانسه را داشتند که در گیت خروجی فرودگاه با ممناعت از سفر توسط نیروهای امنیتی فرودگاه روبه‌رو شدند.

بنابراین گزارش پس از بازجویی و ضبط پاسپورت خانواده «ژینا امینی»، تنها به «صالح نیکبخت» وکیل خانواده اجازه خروج داده‌شد.

پیش‌تر نیز نیروهای امنیتی پس از فراخوان خانواده «ژینا امینی» برای حضور بر مزار وی در سالگرد جانباختنش، «امجد امینی» پدر ژینا را، تا مدتی در حبس خانگی نگه‌داشتند. این در حالی است که چندین بار وی و «مژگان افتخاری» مادر ژینا توسط اداره اطلاعات سقز احضار گردید و تحت فشار قرار گرفتند.

هم‌چنین «صفا عائلی» دایی «ژینا امینی» نیز پیش‌تر توسط نیروهای امنیتی رژیم در سقز ربوده شده بود.

کولبرنیوز

Next Post

نسل‌کُشی و فساد اقتصادی بزرگ دو عارضه سیستم سرمایه‌داری

ش دسامبر 9 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it امروز شنبه نهم دسامبر ۲۰۲۳، برابر با هجدهم آذرماه دو مناسبت در تقویم سازمان ملل ثبت شده است: روز جهانی برای جلوگیری از نسل‌کُشی و ضدیت با فساد. مناسبت نخست سندی است که توسط کنوانسیون نسل‌کُشی سازمان ملل، […]
و فساد اقتصادی بزرگ دو عارضه سیستم سرمایه‌داری

You May Like