سقز؛ محکومیت هیوا عزیزپور به ۳۹ ماه حبس تعزیری

هیوا عزیزپور، ورزشکار معترض به مسمومیت سریالی دانش‌آموزان، از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی شهر سقز جمعاً به ۳۹ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

image 10

به گزارش کولبرنیوز، روز سه‌شنبه سوم مردادماه ١۴٠٢، هیوا عزیزپور ورزشکار اهل سقز و از معترضین به مسمومیت سریالی دانش‌آموزان، توسط شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی سقز به ریاست قاضی جواد مصطفایی، به اتهام «عضویت در احزاب مخالف رژیم» به ۳١ ماه و پانزده روز حبس تعزیری و از بابت اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به ۷ ماه و پانزده روز حبس تعزیری محکوم شد. با اعمال ماده ١۳۴ قانون مجازات اسلامی، ۳۱ ماه و پانزده روز آن برای این شهروند اهل سقز قابل اجرا می‌باشد. بر اساس این گزارش هیوا عزیزپور،صرفاً بخاطر فیلمبرداری از اعتراضات به مسمومیت سریالی دانش‌آموزان بازداشت و محاکمه شده است.

روز پنج‌شنبه ۱۸ اسفندماه ۱۴۰۱، نیروهای امنیتی شهر سقز، هیوا عزیزپور را در منزلش ربوده و به بازداشتگاه اداره اطلاعات شهر سنندج منتقل کردند. بازداشت این شهروند سقزی همراه با خشونت بوده و نیروهای امنیتی حین بازداشت منزل شخصی‌اش را مورد تفتیش قرار داده و وسایل شخصی‌اش را نیز با خود برده‌اند. نهایتاً پس از ١١٨ روز بازداشت وی با تودیع قرار وثیقه ۷۰۰ میلیون تومانی موقتاً و تا زمان پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد.

Next Post

بندرانزلی؛ تدوام بازداشت و بی‌خبری از وضعیت یلدا دهقانی و حمیده قدردان

پ آگوست 3 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it یلدا دهقانی و حمیده قدردان دو میکاپ آرتیست اهل بندرانزلی علی‌رغم گذشت بیش از سه هفته از زمان دستگیری، کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر می‌برند. بی‌خبری از وضعیت این دو شهروند موجب افزایش نگرانی خانواده‌های آن‌ها شده است. به […]
image 11
Telegram Channel