سراوان؛ کشته و زخمی شدن ۱۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی مستقیم نیروهای سپاه

نیروهای سپاه در مرز کلگان سراوان به سمت شماری از سوختبران تیراندازی کردند که در پی آن دستکم ۱۲ سوختبر کشته و زخمی شدند.

30365f0f 73f9 43ad 9a3a 016123844ac0

به گزارش کولبرنیوز بە نقل از منابع بلوچستان، روز سه‌شنبه ۸ خرداد ماه ۱۴۰۳، با تیراندازی نیروهای سپاه در مرز جودر کلگان، دستکم ۱۲ سوختبر بلوچ کشته و زخمی شدند.

هویت چهار تن از سوختبران کشته شده “عبدالواسع ریگی” ۱۸ ساله فرزند ملا سلیمان، “شکرالله ریگی” ۲۳ ساله، “خواستی ریگی” و “اصغر ساسولی” ۲۲ ساله فرزند محمد اکبر، اهل ماشکید بلوچستان شرقی عنوان شده‌ است.

هویت یکی از سوختبرهای زخمی این تیراندازی “عبدالله ریگی” فرزند ملا سلیمان عنوان شده است.

عبدالله و یک سوختبر دیگر که هویتش تاکنون مشخص نشده، توسط نیروهای سپاه بازداشت و به سراوان و دو سوختبر زخمی دیگر به درمانگاه شهر ماشکید منتقل شدند.

از هویت سوختبران مجروح که به ماشکید منتقل شده‌اند و همچنین از وضعیت و سرنوشت چهار تن دیگر از سوخت بران که در زمان تیراندازی در محل حضور داشته اند، تا لحظه تنظیم خبر اطلاعی در دسترس نیست.

گفتنی است روز سه‌شنبه سوختبران بلوچ در منطقه مرزی جودر و کله‌گان سراوان در انتظار رسیدن سوختبرانی بودند تا از آن سوی مرز بار سوخت را بیاورند و از آنان سوخت تحویل بگیرند که ناگهان نیروهای سپاه پاسداران بدون هشدار قبلی اقدام به تیراندازی به سوی آنان کردند که دستکم هشت نفر کشته و مجروح شدند و چهار تن دیگر مفقود شدند.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

Next Post

مریوان؛ زخمی شدن یک کاسبکار توسط نیروهای نظامی

پ مه 30 , 2024
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it محمد خسروی کاسبکار اهل شهر مریوان با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی به شدت مجروح شد. وضعیت عمومی او نگران کننده اعلام شده است. به گزارش کولبرنیوز، شامگاه دوشنبه هفتم خردادماه ۱۴۰۳، نیروهای هنگ‌مرزی در مریوان در حوالی “کارخانه خوراک دام […]
photo1717058347
Telegram Channel