سراوان؛ نیروهای هنگ‌مرزی یک سوختبر را کشته و سه تن دیگر را زخمی و بازداشت کردند

در شهرستان سراوان، یک سوختبر ۱۸ ساله با تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی کشته و سه تن دیگر نیز بازداشت شدند که یکی از آنها مجروح شده است.

photo 2024 05 29 09 50 44

به گزارش کولبرنیوز، بە نقل از منابع بلوچستان، صبح روز سه‌شنبه ۸ خردادماه ۱۴۰۳، نیروهای هنگ‌مرزی در مرز میل اسفندک شهرستان سراوان اقدام به تیراندازی به سمت شماری سوختبر کردند، در پی آن دست‌کم یک سوختبر کشته و یک تن دیگر نیز زخمی شد که گفته می‌شود سوختبر زخمی بهمراه دو سوختبر دیگر بازداشت شدند.

هویت سوختبر کشته‌شده «فرهاد سپاهی» ١٨ ساله، فرزند عبدل و هویت سوختبر زخمی بازداشت شده «ناصر سیاهانی» ۲٠ ساله، فرزند رسول‌بخش و هویت دو نفر دیگر «ادریس سپاهی» ٢۴ ساله، فرزند رحمت و «امان الله سپاهی» ١٩ ساله، فرزند فقیر محمد اهل سراوان عنوان شده‌ است.
گفته می‌شود فرهاد سپاهی پس زخمی شدن بر اثر اصابت گلوله از محل فرار کرده و حوالی غروب همان روز دیکر بی‌جان او در کوه‌های اطراف توسط مردم محلی پیدا شده است. وی به دلیل خونریزی شدید جان خود را از دست داده بود.
لازم به ذکر، تیراندازی نیروهای نظامی بدون ایست و هشدار قبلی به سمت این سوختبران صورت گرفته است.
سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

Next Post

دوره اوباشان جانی به سر خواهد آمد

چ مه 29 , 2024
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it روز دوشنبه هفتم خرداد دوازدهمین دوره مجلس بیکارگان فاسد و حلقه به گوشان خامنه‌ای کار خود را با مجیزگوئی به او آغاز کرد. در این گردهمائی تمام روسای وراج خانه‌های قبلی، به جز کروبی، حضور داشتند که همگی […]
photo 2024 05 29 10 32 55