دل‌نوشته مادر جان‌باخته “هومن عبدالهی”

دل‌نوشته مادر جان‌باخته “هومن عبدالهی”

photo 2023 03 10 08 54 29

رابطه مادر و فرزند رابطەای دوطرفه است، تنها فرزند نیست که رشد می‌کند و بالنده می‌شود، مادر هم با کودکش رشد می‌کند، با او یکبار دیگر دنیا را تجربه می‌کند، شاد می‌شود، می‌خندد، غمگین می‌شود، اشک می‌ریزد، درد می‌کشد، می‌‌بازد، برنده می‌شود و هزاران تجربه دیگر، که با کودکش سهیم می‌شود.
مادری که فرزند از دست می‌دهد خود نیز می‌میرد، ارتباطش را با زندگی از دست می‌دهد‌، زندگی و هر چه در این حس و این درد با مادر می‌ماند.

می‌دانم مرگ حق است، اما کدام شکل؟
مرگی به ناحق در نهایت ظلم؟ مرگ با گلوله گ جوانی با دست خالی و اسلحه‌ای که قلب را نشانه گرفته است؟

به کدامین گناه؟ بر سر چه تاوانی؟ قسمتی از وجود من برای همیشه مرده اما حس‌های دیگر جای آن را می‌گیرد.
خشمی که بزرگتر از درد است. آتشفشانی که فوران می‌کند. برای خونخواهی فرزندم، من لبریز از خشمم. می‌خواهم فریاد بزنم، نعره بکشم، تمام این درد را فوران کنم، می‌خواهم با خشمم قاتلان را پیدا کنم، با دست‌هایم گلوی کثیف‌شان را خرد کنم و همین خشم مرا سرپا نگه می‌دارد برای دادخواهی هومنم.

مادران این خاک سال‌هاست این درد، رنج و خشم را چشیده‌اند، من سال‌ها از دور دیدم و حالا نوبت به خود من رسید. مادران این سرزمین هرگز از دادخواهی فرزندانشان دست بر نخواهند داشت، آنها با دلی خونین و قامتی استوار ایستاده‌اند و کوتاه نخواهند آمد برای خون به ناحق ریخته‌ی عزیزانشان، برای آیندەایی بهتر برای کودکانشان برای:

“زن زندگی آزادی”

کولبرنیوز

Next Post

سنندج‌؛ تداوم بازداشت و بی‌خبری از وضعیت عثمان اسماعیلی فعال کارگری

ی مارس 12 , 2023
سیزدە روز بی‌خبری از وضعیت عثمان اسماعیلی فعال سرشناس کارگری اهل شهر سقز که ۱۹ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی شهر سقز بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل شده بود. به گزارش کولبر نیوز امروز یک‌شنبه ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۱، سیزده روز از آخرين تماس تلفنی عثمان اسماعیلی از […]
photo 2023 03 12 08 46 09

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی