جان باختن دو سوختبر بر اثر واژگونی خودرو در محور دشتیاری

دو سوختبر بلوچ بر اثر واژگونی و آتش گرفتن خودرو سوختبر در محور دشتیاری بر اثر سوختگی جان خود را از دست دادند.

photo 2022 12 13 19 21 14

به گزارش رسیده شامگاه دوشنبه ۲۱ آذرماه ۱۴۰۱ بر اثر واژگونی و آتش سوزی یک دستگاه خودرو سوختبر در محور شهرستان دشتیاری دو سوختبر بلوچ براثر شدت سوختگی جان باختند.
هویت دو سوختبر جان باخته “خلیل شیخ” فرزند لال‌بخش و “مهرزاد تاجازایی” فرزند شفیع‌محمد اهل روستای رگیتی از توابع شهرستان دشتیاری احراز شده است.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند.
در سال ۲۰۲۱ دستکم ۸٧ سوختبر هنگام سوختبری با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و یا بر اثر سانحه جان خود را از دست داده‌اند که در میان آنها، سه مورد کودک زیر ۱۸ سال بوده‌اند. همچنین طی سال ۲۰۲۱ بیش از ۳۱ سوختبر بلوچ به اشکال مختلف زخمی شده‌اند.

کولبرنیوز

Next Post

جانباختن یک سوختبر بلوچ بر اثر سانحه رانندگی

چ دسامبر 14 , 2022
یک سوختبر بلوچ بر اثر تصادف خودروی وانت سایپا با تویویا لندکروزر جانباخت. به گزارش کولبر نیوز در این حادثه که براثر برخورد شدید خودروی وانت سایپا با تویوتای لندکروزر انجام شد، یک سوختبر با هویت “عادل اربابی” ٢٩ ساله و فرزند “غلام‌قادر” اهل شهرستان سرباز جان خود را از […]
یک سوختبر بلوچ بر اثر سانحه رانندگی edited

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی