جاسک؛ جان باختن یک سوختبر بلوچ در سانحه رانندگی

یک سوختبر بلوچ بر اثر سانحه رانندگی در شهرستان جاسک، جان خود را از دست داد.

2024 06 08 18.09.21

به گزارش کولبرنیوز، به نقل از منابع بلوچستان، شامگاه پنج‌شنبه ۱۷ خردادماه ۱۴۰۳، خودروی یک سوختبر بلوچ بر اثر سانحه رانندگی  در لیردف شهرستان جاسک دچار واژگونی و آتش‌سوزی شده و در پی آن یک سوختبر بلوچ جان خود را از دست داد. هویت این سوختبر «محمد حاجی‌زاده» فرزند خلیفه، اهل طاهرویی سیریک عنوان شده است.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

Next Post

جنبش روژآوا خاری در چشم اردوغان و دولت ترکیه

ی ژوئن 9 , 2024
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it جنایات دولت ترکیه در مناطق تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک همچنان ادامه دارد. روز جمعه ۱۸ خرداد مقامات محلی کوردستان سوریه ‌( روژآوا)، اعلام کردند نیروی هوایی ترکیه بار دیگر مناطق شمال و شرق سوریه را با پهپاد و توپخانه‌ […]
photo 2024 06 09 10 51 52
Telegram Channel