تلاش جمهوری اسلامی برای منحرف کردن افکار عمومی از مشکلات داخلی به تحولات بیرونی

photo 2023 10 12 12 33 19

تمام شواهد نشان می‌دهد که طرح حمله غافلگیرانه حماس در هفتم اکتبر (پانزدهم مهر) به اسرائیل با کمک‌های همه‌جانبه و موثر جمهوری اسلامی انجام گرفته است. بدون شک آبشخور عملیات حماس آن ستم‌هایی است که دولت نژادپرست اسرائیل با کمک بریتانیا، آمریکا و غیره طی دهه‌ها بر مردم فلسطین اعمال کرده‌اند. فلسطینیان دهه‌هاست به خاطر منافع امپریالیست‌ها، سرمایه‌داران یهود و کابینه‌های اسرائیل با محروم شدن از سرزمین، حقوق دموکراتیک، حق کار، داشتن یک زندگی مناسب و حتی حق حیات تحت ستم‌ بوده‌اند. در مقابل، آن‌ها هرگز در برابرِ ستم و تجاوزگری مذکور از هر جانب و بویژه از جانب دولت نژادپرست و جنایت‌کار اسرائیل تسلیم نشده، مقاومت کرده و هزینه‌های سنگین داده‌اند. متاسفانه مبارزات و فداکاری‌های این مردم به کیسه نیروهای مرتجعی ریخته شد که حماس و جهاد اسلامی دو نیروی آن هستند. آن‌ها جنگی را شروع کرده‌اند که در کوتاه مدت به سود رژیم اسلامی در ایران تمام شده است. اکنون جمهوری اسلامی، در کنار بهره‌برداری‌های دیگر می ک‌تواند افکار عمومی را به خارج مرزهای کشور سوق دهد.
سران جمهوری اسلامیِ بدلیل اقتصاد ویران شده، مشروعیت به شدت رنگ باخته، تناقضات و شکاف‌های درون سیستمی، بی‌برنامه‌گی و آشفتگی، فشار بسیار سنگین جنایات هولناکی که در بیش از چهار دهه گذشته علیه کارگران معترض، آزادی‌خواهان و مخالفین خود انجام داده‌اند، فشار سهمگین مبارزات، مقاومت‌ها، حق‌طلبی‌ها و نافرمانی‌های مردمی و مدنی بسیار بیش از گذشته احتیاج دارد تا افکار عمومی زنان و مردان انقلابی و شهروندان معترض و سرنگونی‌طلب ایران را متوجه خارج از مرزها کند. این رژیم تلاش می‌کند که خود را در پیروزی اسلامگرایان فلسطین در شکستن دیوار اطلاعاتی و امنیتی اسرائیل سهیم نشان بدهند بدون این‌که طبق معمول هیچ مسئولیتی در این مورد به عهده بگیرند و همزمان افکار عمومی را با آن بازی دهند. بدین ترتیب دهه‌ها جنایت و ستم دولت اسرائیل و حامیان آن علیه مردم ستمدیده و مقاوم فلسطین مورد سوءاستفاده سران رژیم اسلامی قرار گرفته است.

برای خنثی کردن تلاش‌های جمهوری اسلامی در سود بردن از جنگ مذکور لازم است فعالین مبارزات اجتماعی، زنان و مردان آزادیخواه و توده‌های کارگر و زحمتکش اجازه ندهند مسایل عمده داخل کمرنگ شود. وضع وخیم همه جانبه رژیم، گرانی، بیکاری، رانت‌خواری‌ها، تشدید ستم علیه مهاجرین و کارگران افغانستانی، بحران زیست محیطی، کم آبی و بویژه مقاومت‌های قهرمانانه دادخواهان، مبارزات کارگران (شامل بازنشستگان کارگری و رده‌های پائین فرهنگیان)، نافرمانی‌های جسورانه زنان در زندان‌ها و بیرون و نظایر آن‌ها نباید در سایه تبلیغات یاد شده گم بشود.
جنایتی که حجاب‌بانان، این گشت ارشادی‌های جدید، اخیراً علیه آرمیتا گراوند، انجام دادند نباید فراموش شود. رفتار ضدانسانی اطلاعاتی‌ها علیه خانواده او نباید به فراموشی سپرده شود. امروز خبرگزاری دولتی برنا اعلام کرد که حال آرمیتا وخیم شده است. ممکن است رژیم بخواهد در دل جنجال تبلیغاتی کنونی خبر دردناکتری را اعلام کند.

بهره‌برداری رژیم از جنگ اسلام‌گرایان علیه اسرائیل موقتی بوده و به زودی به ضرر حکومت اسلامی تغییر خواهد کرد. برای نمونه دولت امپریالیستی روسیه، که در منجلاب جنگ اوکراین گیر کرده، می‌تواند به طرزی دراز مدت‌تر از نتایج جنگ کنونی در خاورمیانه سود ببرد، اما این امر برای رژیم مستاصلِ تحمیل شده به مردم ایران ممکن نیست. اما تا زیان‌های حمله اسلام گرایان به اسرائیل برای رژیم نمایان خواهد شد باید با داشتن چشم‌اندازی وسیع‌تر اجازه نداد که اعتراضات و مبارزات موجود در داخل کشور حاشیه‌ای شوند.

کولبرنیوز

Next Post

سنندج؛ آزادی کیوان کمانگر نسب با تودیع وثیقه

پ اکتبر 12 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it کیوان کمانگر نسب (مختار زارعی)، از فعالین مدنی سنندج، پس از گذشت ۱۰ روز از زمان دستگیری با تویع وثیقه از زندان مرکزی سنندج آزاد شد. به گزارش کولبر نیوز، امروز پنج‌شنبه ۲۰ مهرماه ۱۴۰۲، کیوان کمانگر نسب […]
photo 2023 10 12 13 23 50

You May Like