انتقال فعال صنفی امید شاه‌محمدی جهت تحمل یک سال حبس تعزیری به زندان بیجار

روز شنبه ۱۹ فروردین‌ماه ۱۴۰۲، امید شاه‌محمدی فعال صنفی و دبیر شهرستان دیواندره برای گذراندن یک سال حبس تعزیری به زندان بیجار منتقل شد.

photo 2023 04 09 22 02 58

به گزارش کولبرنیوز به نقل از شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، روز شنبه ۱۹ فروردین‌ماه ۱۴۰۲، امید شاه‌محمدی فعال صنفی و دبیر شهرستان دیواندره جهت تحمل یک سال حبس تعزیری راهی زندان بیجار شد. این فعال صنفی در تاریخ ۲۵ خردادماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در دیواندره بازداشت و در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج مورد بازجویی قرار گرفت. وی توسط شعبه یک دادگاه انقلاب سنندج به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی” به پنج سال حبس تعزیری محکوم و سپس حکم ایشان در دادگاه تجدیدنظر به چهار سال حبس تعلیقی و یک سال حبس تعزیری تبدیل شد.

آقای شاه‌محمدی در سالهای گذشته نیز چندین بار به دلیل فعالیت‌های صنفی و شرکت در تحصن‌های سراسری معلمان مورد پیگرد قضایی قرار گرفتە بود. وی در شهریورماه ۱۴۰۱، با قرار وثیقه یک میلیارد و پانصد میلیون تومانی، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج آزاد شدە بود.

کولبرنیوز

Next Post

بیانیەی انجمن صنفی معلمان کردستان (سقز و زیویە) در محکومیت حملەی تروریستی بیولوژیک بە دانش‌آموزان دختر در سقز و شهرهای دیگر

د آوریل 10 , 2023
انجمن صنفی معلمان کردستان (سقز و زیویە) در محکومیت حملەی تروریستی بیولوژیک بە دانش‌آموزان دختر در سقز و شهرهای دیگر بیانیه‌ای را صادر نمود. مردم آگاە، همکاران فرهیختە، دانش‌آموزان عزیز: گستردگی، تداوم وعدم کنترل واشراف نهادهای عریض وطویل امنیتی کشور در جریان مسمویت های سریالی دانش آموزان نشان می دهد […]
انجمن صنفی معلمان کردستان سقز و زیویە در محکومیت حملەی تروریستی بیولوژیک بە دانش‌آموزان دختر در سقز و شهرهای دیگر

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی