آزادی امیر چمنی فعال کارگری و مدنی از زندان تبریز

امیر چمنی فعال کارگری و مدنی اهل تبریز پس از گذشت بیش از سه ماه بازداشت، امروز عصر از زندان مرکزی تبریز آزاد شد.

photo 2023 02 07 17 30 46

به گزارش کولبر نیوز امروز سه‌شنبه ۱۸ بهمن‌ماه ۱۴۰۱، امیر چمنی فعال کارگری و مدنی اهل تبریز پس از گذشت بیش از سه ماه بازداشت از زندان مرکزی این شهر آزاد شد. از جزییات آزادی بیش از موعود این زندانی اطلاعی در دسترس نمی‌باشد.

امیر چمنی در جریان دستگیری‌های گسترده اخیر روز یک‌شنبه ١۵ آبان‌ماه ١۴٠١ توسط نیروهای امنیتی شهر تبریز در خیابان بازداشت و به زندان تبریز منتقل شده است. نیروهای امنیتی امیر چمنی را بعد از بازجویی برای اجرای حکم حبس تعزیری که در سال ۱٣٩۹ برای او صادر شده بود به زندان مرکزی تبریز منتقل کرده‌اند.
امیر چمنی روز پنج‌شنبه ١۴ فروردین ۱۳۹۹ پس از احضار به پلیس فتا توسط نیروهای امنیتی شهر تبریز بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز منتقل شده بود، که نهایتاً روز سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱٣۹۹ با تودیع قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی موقتاً و تا زمان پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد.
وی روز چهارشنبه ۲۴ دی‌ماه ۱۳۹۹ با شکایت «سازمان اطلاعات سپاه عاشورا» و کیفر خواست دادستان تبریز در شعبه ۲ دادگاه انقلاب تبریز امیر چمنی به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال زندان محکوم شد. قاضی پرونده، پس از «تسلیم به رأی»، دو ماه و نیم از مدت حبس صادر شده را کسر کرده و بدین ترتیب امیرچمنی باید مدت هفت ماه و ۲۵ روز را با احتساب ایام بازداشت، در زندان سپری کند.
امیر چمنی پیشتر در تاریخ ۲۲ آبان‌ماه ۱۳٩٩ در بخش نخست پرونده خود به اتهام «نشر اکاذیب از طریق رایانه» در شعبه ۱۱۲ دادگاه کیفری ۲ تبریز به ریاست قاضی محمدعلی پیری محاکمه شده بود.
همچنین در تاریخ ۱۱ شهریورماه سال ۱۳۹۷ توسط شعبه اول دادگاه انقلاب تبریز به ریاست قاضی حمل‌بر به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام به نفع گروه‌های مخالف نظام» به تحمل شش ماه حبس تعزیری محکوم شد. او در تاریخ ۲۶ آذرماه ١٣٩٧ جهت تحمل دوران محکومیت خود راهی زندان تبریز شد و در تاریخ ۲۵ بهمن‌ماه همان سال از زندان تبریز آزاد شد.
این فعال کارگری در تاریخ ۱۵ تیرماه ۱٣٩١ توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب تبریز به ریاست قاضی حمل‌بر، به اتهام «توهین به رهبر و بنیانگذار جمهوری اسلامی» به تحمل شش ماه حبس تعزیری و به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به تحمل سه ماه و یک روز حبس تعزیری و همچنین از سوی شعبهٔ ۱۰۴ دادگاه کیفری تبریز به اتهام «توهین به رئیس جمهور» به ۴۰ ضربه شلاق محکوم شده بود. او در تاریخ ۲۴ دی‌ماه سال ١٣٩١ جهت تحمل حبس راهی زندان و با پایان دوران محکومیت در تاریخ ۱۱ مهرماه ١٣٩٢ از زندان تبریز آزاد شد. حکم ۴۰ ضربه شلاق وی در آستانه‌ی انتخابات ریاست جمهوری و در روز ۱۵ خردادماه ۱۳۹۲ اجرا شد.

کولبرنیوز

Next Post

احضار فرزانه زیلابی وکیل دادگستری از سوی دادسرای انقلاب اسلامی ‎اهواز

س فوریه 7 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it فرزانه زیلابی وکیل دادگستری و عضو کانون وکلای دادگستری از سوی شعبه ۱۳ دادسرای انقلاب ‎اهواز احضار شد. بنا به اطلاعات رسیده فرزانه زیلابی حقوقدان، عضو کانون وکلای دادگستری و وکیل پیشین کارگران هفت‌تپه از سوی شعبه ۱۳ […]
photo 2023 02 07 19 27 05

You May Like